Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av kamilenski
Behöver måla mina lite rostiga bromsok. I svart. Ska man köra med svart i spray? Eller npgot speciellt färg och pensla?
Senast redigerad av 1 kamilenski, redigerad totalt 0 gånger.
av kamilenski
Kollade att HAMMARLACK kan penslas på rost! Vad tycker du?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Det viktiga är ju att lacken/färgen är värmetålig. Bromsok blir ju rätt duktigt varma efter några inbromsningar.
Normalt sett är det enklare att pensla på färg på bromsok, om man inte monterar bort oken och blästrar dom osv.
av kamilenski
Hmm. Värme. Det blir Biltemas bromsokfärg då. Tack.
av Andis
Tackar för tipset om att göra rent med bräkleen före målning det hade jag inte tänkt på har kört med förtunning men bräkleen låter ännu bättre.

Hammarlack prova vi i garaget på bromsok luktar mycket är nog lite för varmt för den färgen att sitta på bromsok.

Med vänlig hälsning,
Andis
Användarvisningsbild
av Nexus
Aldrig haft några problem med hammarlack på bromsar. Har biltemas hammarlck nu och den sitter utan vara missfärgad och då kör jag inte lugnt mellan varven. Fast sitter inte nöter på bana så klart :P
av llesrof
Jag målade min förra bils bromsok med hammarlack. Det fungerade utmärkt. Den tålde värmen. Visserligen kör jag som en gammal prästfru, men har man inte ambitionen att leka Fittipaldi så håller hammarlack.
Motorn tappar kraft och dör.

Om du kör bilen utan LMM inkopplad så b[…]

Det där är en kraftigt läckande v&a[…]

Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]