Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Känns hemskt och jag kommer antagligen bli lynchad, men jag letar annan bil än volvo :roll:

Vi behöver en andrabil och har då fått det trevliga erbjudandet om tjänstebil utan att få löneavdrag inom premisserna att det är "en liten fräck miljöbil" som jobbet får sätta lite reklam på.

Trodde att V40 skulle vara ett givet val, men tyvärr så gillade jag den inte. Skulle mycket hellre köpa en V60 utan att lägga på allt för många kronor, men V60 är inte direkt liten.

Funderar på allt mellan fiesta (billig) till bmw 118d.
118d kan dock vara dyrare än vad firman går med på, ska ta reda på vad de tänkt sig efter semestrarna.

Vad har ni för förslag?

mvh
Anders
av semmelman
Såg idag på badparkeringen en riktigt coolt målad Skoda Fabia, snygg metallicljusgrön på nåt sätt och annan färg på taket och läckra fälgar, jag titta på den flera ggr för jag trodde inte mina ögon att det var en Skoda. Som bil betraktat så är den väl billig samt hyfsad kvalitet nu för tiden, att köra kanske inte så rolig men det är väl ingen miljäbil.
Annars så vad som helst japanskt.

Men förresten va ä de för fel på C30? De är ju grymma! Liten, fräck och säkert miljörätt så varför inte en sån?
Annars så förresten liten fräck bil kan ju oxå va en Mini.
Användarvisningsbild
av Brainy
C30 tillverkas inte längre så även om jag hade kunnat tänka mig en sådan så vore det inget alternativ. Men den känns även för liten + att jag aldrig kommit överens med dess bakdel.

Mini Cooper är helt klart ett bra förslag! Sådan ska vi helt klart åka och titta på och se om det är en bra bil.

Glömde nämna att ett krav är att jag ska få in barnvagnen i bagageutrymmet och en bakvänd barnstol i bilen. Sen om jag inte får in någon packning med barnvagnen i skuffen spelar inte så stor roll. Sådant har vi V70in till.
av semmelman
Va tillverkar de inte C30 längre?? Är de helt galna? Okej det visste jag inte.

Kanske en Mini är för liten då med allt det, finns ju version Clubman el liknande typ deras herrgårdsvagn. Men Fabia går väl sånt in gissar jag. Apropå Skoda Fabia finns ju Suzuki Swift som ser lite likadan ut, liten å fräck, en sån metallicnånting å fräcka fälgar ser rätt bra ut tycker jag, som andrabil. Funderade ett tag på att köpa en sån men behöll Volvon ist.
av semmelman
Kom på det uppenbara om det är tjänstebil å man inte behöver bry sig om kvalitet så Golf? Rolig att köra å lagom i många aspekter, med snygg färg å fälg ser de rätt bra ut oxå.
Dock verkar mini (clubman) ligga bra till nu, provkör å berätta! :)
av llesrof
En Tesla Roadster borde ge företagets PR-avdelning ribba. Den är så mycket miljöbil så hälften vore nog, den är liten, den är tuff och den har ett högt imagevärde. Dock kommer prislappen ge er ekonomiavdelning hjärtinfarkt :D

Hej! Nykomling i forumet här😊 Har en XC90 202[…]

installera dragkrok

Kollade på skroten och det finns två m[…]

Om Din bil halkar till så kommer också[…]

Ja det är inte helt enkelt, för det m&[…]