- fre 13 jul 2012, 16:49
#661621
Under den 22 maj och 31 augusti i år kommer Jet att ersätta den sedvanliga MK1 (miljöklass 1) dieseln mot Europadiesel+ på 46 JET-stationer i Stockholmsområdet och Skåne. Jag har fått reda på detta nu och är lite smått bekymrad om detta kan påverka bilen negativt. Man har ju hört allt om Preems-diesel och inblandningar av RME osv. Är det någon som vet om Europadiesel+ är OK?
Står inte så mycket på JET:s hemsida, bara att man ersätter MK1 p.g.a. ökad efterfrågan nu under sommaren och att produktionskapaciteten är begränsad. Detta låter som att man väljer en billig och snabbtillverkad diesel för att möta efterfrågan.
De skriver också detta: "Europadiesel+ är mer effektiv än vanlig diesel, kunderna kommer längre på varje tank och sänker sina bränslekostnader. Den innehåller 7% bioinblandning och ger bättre effekt vilket minskar användningen av fossila bränslen."
Länk: http://www.jet.se/about/ProductDetails.aspx?p=Diesel
Tacksam för hjälp!
(Jag kör en S40 2.0D MY07.)
Står inte så mycket på JET:s hemsida, bara att man ersätter MK1 p.g.a. ökad efterfrågan nu under sommaren och att produktionskapaciteten är begränsad. Detta låter som att man väljer en billig och snabbtillverkad diesel för att möta efterfrågan.
De skriver också detta: "Europadiesel+ är mer effektiv än vanlig diesel, kunderna kommer längre på varje tank och sänker sina bränslekostnader. Den innehåller 7% bioinblandning och ger bättre effekt vilket minskar användningen av fossila bränslen."
Länk: http://www.jet.se/about/ProductDetails.aspx?p=Diesel
Tacksam för hjälp!
(Jag kör en S40 2.0D MY07.)