- tis 15 maj 2012, 21:21
Har ett litet problem. Jag har världens bästa Volvo, en av de sist tillverkade Volvo 740. Den går ofta bra. Visst den har en del brister men jag trivs med den. Men min sambo hånar mig för den och vill vi ska byta bil till något bättre. Jag vill max lägga 50-60000kr på en nyare beg Volvo men vad jag ön läser här så är det ju massa fel och täta verkstadsbesök vilket är främmande för mig. Jag brukar byta olja varje år hemma på garageuppfarten man behöver ju inte ens hissa upp bilen allt är lätt åtkomligt att byta. Sedan brukar jag gå över rostskydd och bromsa. Det brukar resultera i blanka papper hos Bilprovningen år efter år. Vågar man tex köpa en s80 från början av 2000 talet eller är en s40 från 2004 bättre? Vad ska man undvika? Jag behöver inga starka motorer bara en bil som går och går och inte kräver dyra verkstadsbesök.
Har tittat efter 945/940 classic men de är svåra att hitta i bra skick och min sambo ser inte skillnaden:) rådvill...
Har tittat efter 945/940 classic men de är svåra att hitta i bra skick och min sambo ser inte skillnaden:) rådvill...
Volvo 740GL B230F -92