Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av kamilenski
Vad är det för motor ni skulle satsa på vid köp av en nyare bil? Typ 2009-2011

F- vanlig sugmotor liten vägskatt
FT - går att trimma upp till nästan 300hk o liten vägskatt
D - beroende på strorlek kan trimmas mer eller mindre (Drive inget att ha) stor skatt om kraftig motor.

Vad tycker experterna?
av llesrof
Först hade jag valt biltyp och då finns det plötsligt inte så många val kvar. Diesel känns tyvärr inte som något framtidsalternativ på längre sikt då det är ett fossilt bränsle och RME inte verkar fungera. Jag skulle vilja ha en XC70 som går på E85.
Senast redigerad av 1 llesrof, redigerad totalt 0 gånger.
av kamilenski
Numera är vi bara 2 i familjen. Hela livet hade vi kombibilar. Nu är det nog dax att satsa på en sedan. S60 är snygg men verkar lite liten. S80 tror vi mer på.
Om diesel känns lite galet får det bli då en F eller FT.

?
Användarvisningsbild
av MartinS
Om det är en S80 och jag var tvungen att välja mellan de tre alternativen skulle jag utan att tvekan välja FT.

/Martin
av Mwi
kamilenski skrev:Numera är vi bara 2 i familjen. Hela livet hade vi kombibilar. Nu är det nog dax att satsa på en sedan. S60 är snygg men verkar lite liten. S80 tror vi mer på. ?
Utan tvekan en C70 enligt mig en perfekt bil för två :-)-) plåttak eller himmeln du väljer.
av kamilenski
Mwi skrev:
kamilenski skrev:Numera är vi bara 2 i familjen. Hela livet hade vi kombibilar. Nu är det nog dax att satsa på en sedan. S60 är snygg men verkar lite liten. S80 tror vi mer på. ?
Utan tvekan en C70 enligt mig en perfekt bil för två :-)-) plåttak eller himmeln du väljer.
I det iskalla klimatet? ;-)
Användarvisningsbild
av thorell
kamilenski skrev:
Mwi skrev:
I det iskalla klimatet? ;-)
Kör man uppcabbat funkar C70:n med plåttak perfekt som vinterbil. Kompisen har en och kör året runt med den.

Hade jag inte behövt kombin (och haft ekonomin) hade en C70 varit mitt förstaval bland Volvos modeller.
av kamilenski
Går det att få typ -09-11 C70 med fast tak?
av Mwi
kamilenski skrev:Går det att få typ -09-11 C70 med fast tak?
Pillar du inte på knappen för taket så är det fast. när solen skiner så är det bara att trycka, då har du hela universum i bilen.
av kamilenski
Mwi skrev:
kamilenski skrev:Går det att få typ -09-11 C70 med fast tak?
Pillar du inte på knappen för taket så är det fast. när solen skiner så är det bara att trycka, då har du hela universum i bilen.
O plats för en flaska Cola i kofferten ;-)

99% av alla problem är jordfel i kontakten. S[…]

installera dragkrok

@Micce1980 tack för det! Fanns en del matnytt[…]

Jag hade separat SIM-kort första åren i[…]

gummilist

Gjorde jobbet idag, det tog en stund med att f&ari[…]