Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av prototypen
Vad betyder det i din signatur????
Användarvisningsbild
av Driver64
Jo, min bilmodell diskuteras i ett forum där den kallas V70N och då skrev jag så i min signatur. Om N står för "Ny" så har jag blivit lite förvirrad av att V50 kallas V50N. Mig veterligt har det aldrig funnits någon V50 innan nuvarande modell dök upp. Och snart kommer det väl en nyare modell av V70N och vad ska man i så fall kalla den?
Användarvisningsbild
av Ramon
Ahh, se där! Driver64, du upptäckte just ett stavfel från min sida. Det finns inget som heter V50N (jag hade ju t.o.m. skrivit V50 i beskrivningen för det forumet, men skrev fel på rubriken :oops:). Tackar för att du tog upp detta, nu har jag fixat det!

Vad jag vet står tillägget "N" för new, alltså V70N(ew) etc. just för att inte blanda ihop de två olika modellerna.
av Boden
Kanske är ut och cyklar, men jag har fått för mig att N står för Nordic :?:
Användarvisningsbild
av Driver64
Allt nytt blir ju så småningom gammalt och ersätts av något ännu nyare, så det är ju inte så värst fiffigt att ha "Ny" som en del av en modellbeteckning. Bättre vore väl då t.ex. med V70-2 eller V70-II för andra generationens V70. Då följer ju naturligt V70-3 eller V70-III för tredje generationens V70, men det kanske blir V70NN, vad vet jag... :???:
Användarvisningsbild
av ziaal243
N står för NY el NEW och inte för Nordic. Det är ngt folk har hyttat på för det underlättar när man ska försklara för folk vilken bil man menar. Jag tycker att man ska göra som VW och Golf. Man använder första generation , andra generation osv..... Mkt bättre för alla parter.
Användarvisningsbild
av elmuppo
ziaal243 skrev:N står för NY el NEW och inte för Nordic. Det är ngt folk har hyttat på för det underlättar när man ska försklara för folk vilken bil man menar. Jag tycker att man ska göra som VW och Golf. Man använder första generation , andra generation osv..... Mkt bättre för alla parter.
Dock håller vi inne på VCC på att ändra oss från "N" tillägget, tex kallas inte nya S80 för S80N, utan för S80Y , då den är baserad på Y-plattformen. nästa generations V70 kommer således kallas för V70Y.

//Branx
av McDonald
branx skrev: Dock håller vi inne på VCC på att ändra oss från "N" tillägget, tex kallas inte nya S80 för S80N, utan för S80Y , då den är baserad på Y-plattformen. nästa generations V70 kommer således kallas för V70Y.

//Branx
Det håller inte heller i längden då nästa nya V70 heter internt Y285 och nästa nya V70 också börjar med Y (Y371).
Blir likväl fel och förvirrande med två Y efter varandra.

V70I, V70II osv hade varit smidigast som det skrivs tidigare i inlägget.

M

Hej Prova stänga av AC.n vid start. Varit e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]