Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Hej,

Igår var jag och en kompis på biltema å köpte färg, rostskydd, spackel och lack... Iaf vi tjacka grejerna å drog te mekonomen och köpte ett spec silikon... iaf när vi kommit hem å slipat bort värsta rost å putsat så läste vi på rostskyddsfärgen å där har dom mage å skriva bör ej lackas över med biltemasprayfärger/lacker :shock: .. VAFAN ja köpte ju burken på biltema :shock: , är dom helt blåsta eller? har aldrig varit med om nått liknande? vad är det frågan om? :shock: har någon varit med om det?? :???:

Blev ganska upprörd vi bor ganska långt från stan å vi ville ju komma igång med arbetet... men ja penslade på rostfärgen ändå och idag lackade över med färgen... men fattar inte vad dom sysslar med? :S :shock: nån som vet?????????? :???:
Användarvisningsbild
av tobberebel
Hasse63 skrev:Finns sprayfärger som inte passar ihop :-)-)
Jomen detta var ju rostskyddsfärg man penslade på å den sålde dom på biltema, lika så sprayfärgen..
Användarvisningsbild
av tobberebel
NisseHult skrev:Låter som ett fall där huvudet inte har en susning om vad röven sysslar med... :mrgreen:
Japp haha :-)-)
av Rådlös
Detta är en hel vetenskap som vanligtvis bara målare och andra känner till. Det visar att det är viktigt att läsa på burkarna innan man köper, och i vissa fall kan det vara ett gott skäl att köpa samma fabrikat och på samma ställe.

En liten kort överkurs: Sprayfärger har ett mycket starkare och mer koncentrerat lösningsmedel än penselfärg. Därför löser det upp grundfärgerna.
Detta är bara ett litet kapitel i vetenskapen om lackering. Det finns mycket mer att lära sig. (I förväg :roll: )
Användarvisningsbild
av NisseHult
Mycket riktigt Rådlös.
Men jag tycker det är lite kul med "Köp inte våra produkter, köp andras..." :mrgreen:

Annars träffade jag på ett praktfall där ett företag hade noll koll på vad som händer överallt.
El-Giganten säljer ett nätverkskort för 1340:- som passar bra till DOS och Win 2000.
Det var elva (11) år sedan det var aktuellt.
Jag har mailat till dom... ?:-/
Användarvisningsbild
av tobberebel
Rådlös skrev:Detta är en hel vetenskap som vanligtvis bara målare och andra känner till. Det visar att det är viktigt att läsa på burkarna innan man köper, och i vissa fall kan det vara ett gott skäl att köpa samma fabrikat och på samma ställe.

En liten kort överkurs: Sprayfärger har ett mycket starkare och mer koncentrerat lösningsmedel än penselfärg. Därför löser det upp grundfärgerna.
Detta är bara ett litet kapitel i vetenskapen om lackering. Det finns mycket mer att lära sig. (I förväg :roll: )
Jag målade bara över. får hoppas det håller ;D annars gör ja bara om det igen å köper färg som passar ;=) tack för hjälpen :idea: :roll:
Användarvisningsbild
av tobberebel
NisseHult skrev:Mycket riktigt Rådlös.
Men jag tycker det är lite kul med "Köp inte våra produkter, köp andras..." :mrgreen:

Annars träffade jag på ett praktfall där ett företag hade noll koll på vad som händer överallt.
El-Giganten säljer ett nätverkskort för 1340:- som passar bra till DOS och Win 2000.
Det var elva (11) år sedan det var aktuellt.
Jag har mailat till dom... ?:-/
Dom på biltema verkade fan int veta ett skit, borde vara experter på sånna ställen å ja frågade ändå om det gick bra att använda den å dom sa ja..

:lol:
av Rådlös
Njaaa, det är bara vanliga personer, som du och jag. En expert i det här sammanhanget skulle vara en erfaren billackerare.
Jag var på Biltema senast i går. Jag behövde lite hjälp om vad och var det som jag sökte fanns eller inte. Detta var en sorts kundtjänst i butiken. Svaret blev ungefär: Om det finns i hyllan där borta, till höger, så har vi det. Annars inte!
Jag klandrar dom dock inte. Dom gjorde nog sitt jobb i förhållande till vad dom skall göra och har betalt för att kunna.
Skulle någon av dom ha kunnat ge dig korrekta svar om målarfärger och det som hör till, så har dom nog lärt sig det av eget intresse eller engagemang.
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]