Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Min gamla mamma har haft det ett tag, och vid plötslig batteridöd fick dom underbar service... Felsökning , hjälp med inköp av nytt batteri samt montering.

/Thomas
Funk skrev:Min gamla mamma har haft det ett tag, och vid plötslig batteridöd fick dom underbar service... Felsökning , hjälp med inköp av nytt batteri samt montering.

/Thomas
Kan bara hålla med föregåend talare. Min drivaxel hade hoppat ur, tog ett samtal + en halvtimma så kom dom med bärgan, fri hyrbil o allt ordnades av bärgan. :D
Skaffa det! Helt suveränt bemötande och en skön känsla att veta att om nåt händer är det bara att ringa och få hjälp. Utnyttjade det förra vintern när bränslepumpen gav upp. Fick bogsering och hyrbil ett par dar.
Jag har den där, jag har använt den när bilen bara dog mitt på tranebergsbron i sthlm, bärgades till saab och jag satt rätt snart i en hyrbil på väg hem till Västerås.

Frun var ute i jobb och parkerade på en parkering av packad jord, 3h idogt regnande senare så var det en enda stor lerpöl runt bilen, bara ringa falck och bli bärgad därifrån.

Det ni ska tänka på är att hyrbilsförsäkringen bara täcker upp till 2000kr. Så är ni ute på semester med stora V70in med familjen och fullpackad med packning så räkna inte med annat att ta er hem utan att lägga till pengar själv. Själv tog jag en liten Kia Céed och klarade mig då ganska precis i den vecka som min stod på verkstaden utan att betala någonting själv. En större bil så hade jag bara klarat några dagar.

mvh
Anders
Arnold skrev:Är det någon som har erfarenhet av Falck vägassistans? Villkoren verkar bra. Det kostar 530:-/år i Sverige. Jag funderar på att teckna avtal med dem.

http://www.falcksverige.se/hem/om_vaghjalp-ass
Jag har en dålig erfarenhet av deras "service". Min bilnyckel försvann och ingen ville ta ansvar för det. I fem månader har jag ringt runt för att få klarhet och fick igår beskedet att jag får stå för ny nyckel själv. Tur i oturen så har jag en drulleförsäkring men de 1500:- i självrisk känns i min lilla plånbok. Tycker de har skött ärendet väldigt illa.!!!
Sonja
sonja skrev:
Arnold skrev:Är det någon som har erfarenhet av Falck vägassistans? Villkoren verkar bra. Det kostar 530:-/år i Sverige. Jag funderar på att teckna avtal med dem.

http://www.falcksverige.se/hem/om_vaghjalp-ass
Jag har en dålig erfarenhet av deras "service". Min bilnyckel försvann och ingen ville ta ansvar för det. I fem månader har jag ringt runt för att få klarhet och fick igår beskedet att jag får stå för ny nyckel själv. Tur i oturen så har jag en drulleförsäkring men de 1500:- i självrisk känns i min lilla plånbok. Tycker de har skött ärendet väldigt illa.!!!
Sonja
Menar du att dom tappade bort nyckeln i samband med att de hämtat din bil med bogseringsbil, eller vad?
Hur mycket skiljer sig Falcks vägassistans från den man får från Volvo när man gör service?
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]