Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av svarteorm
Jag undrar om exenon kungens xim är bra ,Det finns 2 st olika med blått glas med parkerings lyse ,Är det någon som har provat dessa ,Jag ska ha dom på en xc 70 04 ,Mvh.
Användarvisningsbild
av Tofulus
Det är väl ett xenonkonverterat sim? Använd sökfunktionen, sökord t.ex. sim xenon, så bör du hitta det du söker efter.
av svarteorm
Tack för svar,Jag skulle ha 3 st tänkte jag ,Hade 3 st hella 3000 förut men tänkte sätta dom på tantens bil och byta till exnon ljus på min bil,Dom som fanns på xenon kungen kosta ca 1200 st och jag tror jag beställer dom i em,Problemet är att det fanns med olika lampor så vilka passar bäst till blå glas,Mvh
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jag skulle inte betala 1200kr/st för xenonkonverterat sim. Ett sim ljus kostar 250kr på Swedol. Vitt glas passar bäst med xenon.

Xenonkit på xenonkungen kostar 1395kr /50W (finns billigare ställen också). I sim ljusen sitter det H1, välj 4300K för bästa ljus

/Kalle
av svarteorm
Tack för svar ,Jag får åka förbi swedol imorn och kolla ,Då får jag köpa ett kitt + en halv satts så att jag har till 3 ljus om jag har förstått rätt ,Mvh.
av svarteorm
Nu har jag fått hem xenon kitten ,Det gick fort ,Jag beställde dom i söndags kväll och fick dom igår :D .
Vet någon om det behövs flera än ett relä och om det går att dra kablaget som med vanliga x ljus,Mvh.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jag använder ett relä per lampa samt en 10A säkring/ relä, men det är kanske överkurs.
Tänk på att xenon har en hög startström, kolla vad det står för värde på ballasten, går ju att använda ett kraftigare relä.

/Kalle
Användarvisningsbild
av Hasse63
En annan fråga:

En vän köpte just dessa lampor för inte så länge sen och har nu satt på dom. Frågade om han va nöjd NEJ fick jag till svar.

Problemet är att det tar lång tid ca 5 sek. innan full ljusstyrka erhålls. Är de släckta bara några sekunder som vid ett möte så lyser de för fullt. Vad är det för fel? ?:-/ Han är elektriker så rätt bör han väl ha kopplat :roll:

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]