Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Hellokitty
hej vet inte om jag placerar inlägget rätt men iaf. Det är så att jag är på jakt efter en bil. vi är en familj på två vuxna och snart två barn tankarna finns redan på ett tredje barn så vill kunna få plats med 3 bilbarnsstolar i baksätet, då verkar v70 vara bästa alternativet eller? har dock inte råd med ny utan vi snackar begangnad typ 35000. Nu pratade jag dock med min far som har en volvo s80 T6:a som gått 15000 mil det är en 02, antar att den är va man kan kalla fullutrustad med gps, telefon, skinnsäten osv. han sa såhär att vi kanske kan byta in den till två billigare bilar. vad tror ni man får för hans bil? och hur går man till väga om man skall göra så? åker till en bilhandlare eller skall man sälja hans först o sen köpa två eller vad är smartast?
(jag kan extremt lite om bilar själv) :)
Jag skulle tippa att du/ni får mellan 50-65 000 beroende på handlare och om du säljer den privat så kaske du/ni kan få mellan 55-70 000. S80 är ingen enkel bil att hantera som begagnad och T6 gör allt ännu svårare....
Jag är väl ingen forumpolis...eller..? Men, moderator, borde inte denna tråd flyttas till annan avdelning, så att den hittas lättare? (Ovanstående kategori, t ex)
Senast redigerad av 1 betterlead, redigerad totalt 0 gånger.
vad skall man välja då?? någon som vet de? först hade ja tänkt mig en renualt scenic men efter att de flesta ja sagt de till säger att renualt e skit o att man skall välja vovlo ist så va de de ja tänkte :)
Hyundai Trajet...
tyvärr lär jag ju inte få en xc90 för 35tusen :D eller ja 50 då typ om vi byter in min pappas bil också..

Jag skulle helst slippa just en buss.. herregud va svårt de är o köpa bil iaf första gången :)
Väldigt snäll pappa du har :D . Köp en riktigt fin 940 kombi i stället. 35000 kommer du väldigt långt med där. Köp 98:an då. Finast av dem. Om man nu kan kalla 940 för snygg.

Mvh Tomas
När vi nu konstaterat vad S80n är värd, så kan ju tråden flyttas till t.ex S/V70 kategorin för att få bättre tips på bil att köpa.
Den stora annons-tråden

https://www.facebook.com/share/1ERJAw2sDs/?mibexti[…]

Tog på mig att undersöka grannens S60 f[…]

..Vad som förbryllar är att när j[…]

Om bränsletrycket verkligen är svajigt s[…]