Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mikael_0223
Det var den rent bokstavligen i alla fall en morgon här på semestern.

Detta är historien om vådan av att inte låsa bilen över natten.

Vi befann oss på en camping på öland i somras, en morgon när jag klev ur husvagnen upptäckte jag att förardörren stod på vid gavel, kul, ngn hade
tagit sig in i bilen och lämnat dörren öppen. Första tanken var ett stort F-------------N, i nästa stund började hjärnan notera att den ljusbeiga
klädseln på förarplatsen var ngt ojämn i konturerna och avsevärt mycket mörkare i nyansen. När jag närmade mig bilen kunde även
luktsinnet bekräfta mina farhågor. Någon har kletat ner förarsätet med skit!!! :twisted: :twisted:
Precis det man vill upptäcka kl 6 en söndagsmorgon på väg till muggen. :roll:

Med ett blodtryck i höjd med nackamasterna började vissa andra iaktagelser bearbetas av den kokande hjärnan, på marken utanför bilen står ett
par herrskor, modell dyrare, bredvid dessa ett par herrkalsonger, även dessa med en säregen doft, på passagerarstolen låg en annan hög som visade sig
vara ett par jeans.
Frågan var vad i h-e hade hänt här, efter att ha kontrollerat att ingen låg och slaggade i bilen var det bara att försöka påbörja saneringen, och om ngn undrar så är kombinationen mänsklig avföring och ajax ingen sinnekur för en ljus skinnklädsel, men vad gör man kl 6 en söndagsmorgon.

Efter det att jag lyckats sanera inredningen och hjärnan börjat fungera igen började jag kika lite i de kvarlämnade jeansen och fick en jackpot, i fickorna hittade jag pass, lite småpengar, ett par kreditkort och en Iphone :D

Ok, nu hade jag i alla fall en misstänkt, inte bevisad bortom all rimlig tvivel, men indicierna måste anses rätt starka, eller hur. Som det verkade hade ngn varelse med skostorlek 43 och av normallängd under natten helt enkelt skitit på sig och sedan utnyttjat min olåsta bil som en bra sittplats att
ta av sig de smutsiga kläderna..... Schysst kille.

En liten stund senare ser jag lite längre bort på campingen en förvirrad yngre man som virrar omkring iförd skjorta och en handduk, att han dessutom var
mycket lik bilden på passfotot gjorde att jag inte direkt tvekade på att jag hade hittat rätt "kompis" (Av våra campinggrannar senare omdöpt till fribajsarn)

Så här i efterhand vet jag inte vem av mig och hustrun som blev mest överraskad av att killen överlevde detta första möte, men han kom i alla fall helskinnad därifrån. Lite halvkul var det när han försökte spela lite tuff och undrade hur jag kunde veta att det var han som skitat ner bilen. Att jag utifrån att han påträffas 100m från min nerkletade bil, iförd en från början beige skjorta med vissa mörkare inslag i nederkant och en handduk som även den hade viss karakteristisk doft tillsammans med det faktum att ett par jeans med hans pass, kreditkort och iphone påträffats i min bil drog slutsatsen att han var skyldig kunde han inte alls förstå.

Frågan är vad han dragit i sig mer än sprit. Pub:en där kortslipparna kom ifrån stängde kl 2 på natten, det i kombination med att han inte luktade sprit,
hade pupiller som var väldigt, väldigt små och for runt som en duracellkanin på uppåttjack och pendlade i humör från ursäktande, till helt bort till
aggressiv inom 20 sekunder talade väl sitt tydliga språk.

När han skulle byta om från handduk till sina återfunna jeans upptäckte vi att han dessutom burit omring på en kniv inlindad i handduken, då var jag
väldigt nära att bunta ihop honom och skicka in honom i sopcontainern, men det fick räcka med att jag plockade kniven av honom och såg till att
han kom iväg därifrån.

En liten kul avslutning var att en bekant upptäckte att han tydligen jobbade på ett fik i närheten. Ungarna tyckte vi kunde gå dit och fika och fråga
om han hade ren skjorta och rena kalsonger på sig :P :P Hade kunnat bli riktigt kul.

Och om ngn undrar så bjöd jag honom inte på gevalia heller.

//
Micke
Användarvisningsbild
av camaro69
Vad fick han betala för rengöringen? För du bjöd väl knappast på att svinat ner din bil.
Jag hade aldrig släppt iväg honom utan rejält betalt för en rekond.

Sen doftar det inte skit. Utan skit luktar, stinker eller är en odör.
Doftar gör parfym, blommor m m av positiv karaktär.

Så tycker man att skitlukt är positivt, så gör man. :wink:
Användarvisningsbild
av Mikael_0223
camaro69 skrev:Vad fick han betala för rengöringen? För du bjöd väl knappast på att svinat ner din bil.
Jag hade aldrig släppt iväg honom utan rejält betalt för en rekond.

Sen doftar det inte skit. Utan skit luktar, stinker eller är en odör.
Doftar gör parfym, blommor m m av positiv karaktär.

Så tycker man att skitlukt är positivt, så gör man. :wink:
Än så länge har han inte betalat ett dugg, men jag kommer fakturera honom för tidsåtgången
på saneringen också. Rekond blir det i och med att hela klädseln byts idag ;-//

Hade jag ställt mig och tjafsat med honom om ersättning på plats hade det bara gått över styr, jag var på bristningsgränsen som det var och ville helt enkelt inte ställa till det för mig. Han hade inga pengar på sig då, närmaste bankomat är ett par mil bort. Bättre att ta det via faktura och troligtvis så småningom via kronokalle.

//
Micke
av llesrof
Tjackpundare går inte att diskutera med. Det är faktiskt meningslöst. Det hjälper inte att misshandla dom heller, det är bara att sänka sig till en nivå lägre än dem själva. Missbrukare står högre än våldsverkare. Jag får beundra ditt lugn och din sinnesnärvaro. Har du gjort någon polisanmälan? Jag tror det kan bli svårt att kräva ersättning utan en anmälan. Eller behöll du hans pass och telefon som pant? :D

Det hela påminner om en vits jag hörde för många år sedan. En kille gick på stan och fick plötsligt en enorm magknip. Ja, ni vet säkert hur det är, man får en körare i magen och det är bara en tidsfråga innan ränneskiten skulle explodera ur honom. Naturligtvis fanns det inga toaletter i närheten. Det var bara frågan om sekunder. Killen ser sig desperat omkring och får den lysande idén att leta reda på en upplåst bil och sätta sig där och låta det oundvikliga hända. Efter lite letande hittar han en olåst bil, hoppar in i den och riktar arslet mot gilver framför baksätet och.. SPLAFF!

Precis när killen skall kliva ur bilen kommer dess ägare, en äldre herre med glasögon och yvigt hår. Killen visste inte ad han skulle säga och sa med stammande röst"ja-ja-jag b-b-b-blev akut magsjuk och k-k-k-unde inte hitt-t-t-t-a någon toalett...jag är så hemskt ledsen för detta och..." Den äldre herren svarade med lugn röst att han förstod och att nöden inte hade någon lag. "Men är du inte arg då..?" Den gamle svarade att han nog förstod att ingen skulle skita i någons bil bara för skoj skull men gav ett förslag på kompensation. "jag är professor i orologi och håller på med en undersökning" förklarade den äldre herren. "Jag håller på att ta fram lite statistiskt underlag för en undersökning om pungsjukdomar så om jag bara får undersöka din pung, väga den och mäta den, så är det lugnt.

Killen visste inte vad han skulle göra men nsåg att detta var det minsta han kunde göra efter ha sprayat ned hela professorns bil med ränneskit. I skydd bakom bilen drig han ned byxorna och professorn tog på sig sina gummihandskar och började undersöka och anteckna. Plötsligt tog professorn ett stenhårt tag om killens pung och måttade ett slag mot den med anteckningsbok: "Jag *bank* skall *bank* lära *bank* dig *bank* att *bank* skita *bank* i *bank* andras *bank* bilar!!!"
Användarvisningsbild
av Fisch
Faktum är att jag också har en historia som utspelade för två år sedan... Tyvärr 100% sann.

Två killar var ute på jobb där de justerade för asfalt. Den ena, som kör maskin, får århundradets magknip samtidigt som den andra gått iväg en stund. Killen med magknip är så desperat så han vet inte vad han ska göra, skita på sig kan han ju inte. Killen som gått iväg har sin skåpbil parkerad alldeles i närheten, varpå han har diverse hinkar och annat junk i som en markarbetare kan tänkas ha. Killen med magknip bestämmer sig för att sätta sig i skåpet på bilen och göra sitt i hinken! När den andra killen sedan ska ta sin skåpbil och åka hem tycker han att det luktar konstigt i bilen och antog att det kom utifrån. Efter ett par kilometer kastar han sig ur bilen och spyr som en räv! Det visar sig att hinken med skit stod kvar i bilen...

Naturligtvis var skåpbilen blå, varpå talasättet "skitit i det blå skåpet" passade väldigt väldigt bra!
Användarvisningsbild
av Mikael_0223
Hej igen.

Jodå händelsen är polisanmäld 2ggr, 1 gång av hon som äger campingplatsen eftersom han även lämnat lite spår efter sig i ett av köken samt varit inne och vimsat runt i ett par av campingstugorna.

Men ngn patrull ville de inte skicka ut.
Sedan anmälde jag honom åxå, men det skall bli intressant att se rubriceringen, knivinnehavet lär han åka dit på, men för att man ska kunna anmäla ngn för skadegörelse måste det finnas ett uppsåt, att
skita i ngn:s bil är inte uppsåtlig skadegörelse. ?:-/ ?:-/

Det intressanta är att när det första samtalet ringdes, dvs medan vi hade killen under kontroll och efter att jag plockat av honom kniven så tyckte man att eftersom han var identifierad så kunde vi släppa honom.
Men när jag ringde blev den killen väldigt upprörd att de inte hämtat in honom pga kniven och påverkan!

Tyvärr är det ingen tjackpundare utan snarare en "helt vanlig" svensson i 24 års-åldern.

//
micke
Användarvisningsbild
av Nexus
Att du kunde behålla lugnet ,jag hade nog lackat ut helt och skickat bilen med bärgare till närmsta rekondare så fick han lära sig stå för sitt j*vlas sätt uppföra sig. Luktar det så kostar det :wink:
av llesrof
Tyvärr är det ingen tjackpundare utan snarare en "helt vanlig" svensson i 24 års-åldern.
Dagens ungdomar begriper inte bättre :wink:

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]