Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

I förgårr var sambon och akut besiktade A3:an som står här fick ner slag på draget efter som besiktningsmannen inte fick loss det.

I går kväll så gick jag ut och kollade på daget fick bortdet utan problem, åkte dirkt och pratade med dom, han tog bort 2:an utan kostnad desutom, var mycke nöjd då så bilen gick gick igenom med endast en bra att veta

Finna det något liknade historia?
För nästan 20 år sedan fick jag en Fiat 127 nästan gratis, vi svetsade massor med rost på den. När jag var och besiktade den sedan så var det noll bromsverkan vänster bak, nålen rörde sig inte alls. Jag kläckte ur mig "Ojdå, måste visst lufta bromsarna" och han satte en etta. Troligen ansåg han att hade vi lagt ner så mycket jobb på att svetsa rost på den där bilen så skulle vi fixa bromsarna också, vilket vi också gjorde.
Jag hade en Audi S4 TQ för ett par år sedan som jag besiktade med följande fel:
Blankslitna däck runt om, ej fungerande tuta, ej fungerande vindrutespolning, några lampor va trasiga i bak, framljusen stog helt galet, avgasvärdena var inte riktigt bra.. m.m. Jag kommer inte ihåg alla fel vi hittade dagen innan besiktningen, men detta är ett urval som jag minns. Va meningen att jag skulle få en arbetsorder för att fixa.

Summa: "Vänster projektorlins, fel färg" (Hade "gulnat")
Fixade alla fel ändå, men behövde inte komma tillbaka sen igen :wink:
Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]