Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Uthil
Tja! Har ett problem med min bruksbil som jag har i jobbet, Det är så att halvljuset på vänster sida fungerar inte som det ska, Själva sockeln till lampan var trasig, så jag åkte och köpte en ny sockel som jag sedan kopplade in med ordinarie kablar men får inget resultat dock. Hordfel kan de vara, men hittar inte jordpunkten på denna bil, kollat överallt.

Någon som har haft samma problem eller vad sitter jordpunkten har tittat överallt.
Ingen säkring har gått heller. Vet inte riktigt vad jag ska göra.

Låser tråden då bilen är såld/Grammse
av Uthil
Visserligen kan jag göra det, men ville egentligen använda den gamla sladden för att slippa dra nya kablar. :D
Användarvisningsbild
av isak
kanske kontaktstycket mellan kabelstam & strålkastarhus?
isak
av Uthil
Kontakten som håller lampan var trasig, så jag köpte ett nytt kontakt stycke och kopplade in de, fungerar ändå inte! Tyvärr
av Uthil
Nu startar den inte alls, Inte pga, kontakt stycket dock, batteriet ligger på 8,83 volt, så det är helt klart urladdat, Men startade med hjälp av min andra bil, och då hoppade den igång, dock så försvagades den lite grann efter drygt 1 ½ min, så frågan är om den laddar eller ej, Eller om batteriet är helt slut?
av *pettson*
Ja vi kan väl göra som du och gissa?
Min gissning är att bilen behöver översyn i sitt elsystem av nån som är insatt i el.
av Uthil
Så du menar att den kanske drar tjuvström nånstans, Dåliga jord, men jag tror men inte säker att mina lampor har varit på och så har den krämat ur batteriet. Så får se imorgon. Håller på att laddas just nu och över natten, så får vi se.
av Uthil
Tja problemen med skodan, vill jag bara tilläga lite, om någon har ngot hum om vad det kan vara, när jag har fullt eller nästan fullt rattutslag så knackar bilen, låter som att det är nåt i vägen,

Osäker om det kan vara styrlederna, drivaxlarna, eller spindellederna...
av Uthil
Tja! Drivaxlarna är helt färdiga, knappt något fett och kullagerna rullar knappt, så det blir att byta drivaxlarna, var och köpte 2 st nya, har börjat med den ena...

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]