Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvo_c70
Någon som känner till

Client ID ......................
Securite ID ......................
Security key ......................
Checksum ......................

till volvos Vadis 2004F.
Har en original som får installeras på datorn.
Har sökt hjälp på Volvo i Göteborg , men de kan inte hjälpa mig med denna information då de ej har den kvar. De använder sig av Vidas nu. De tipsade mig att vända mig till en volvoverkstad, men dessa har rensat bort allt de har kvar. Så där står man. Kanske någon på detta forum kan hjälpa mig med information? Har även xxxx.yxa som ska ändras till xxxx.exe så man kopplar bort tidsfaktorn.
av *pettson*
Är helt säker på att du inte varit i kontakt med volvo. Orginalskivorna gick ut 2005. För att vida tog mera bandbredd än tänkt delades filen *yxa* ut. Den var temporär och är inte till för att man i alla framtid skulle kunna sälja skivorna. Volvo tillåter inte försäljning till varesej företag eller privatpersoner av dessa gamla skivor. Än mindre pratar dom snällt om programmet med den som önskar ringa.
Bortser vi från detta så krävs inget av ovanstående du frågar om för att använda den log och lösen som skivan kom med.
Användarvisningsbild
av volvo_c70
Jo du "pettson" jag har faktiskt varit i kontakt med volvo, närmare med Hans Grundberg på utbildningavdelningen. Vidare så gäller det ej att installera på en privat dator utan på en skola med fordonsutbildning.
av *pettson*
volvo_c70 skrev:Jo du "pettson" jag har faktiskt varit i kontakt med volvo, närmare med Hans Grundberg på utbildningavdelningen. Vidare så gäller det ej att installera på en privat dator utan på en skola med fordonsutbildning.
Då låter det märkligt att han inte anvisade dej till att använda uppgifterna som kom med skivan`? Skivan levererades ju naturligtvis med administratörs log och lösen så att administratören kan lägga in valfritt namn och kod för att dom man vill ska kunna logga in. Iallafall har alla orginalskivorna jag lagt in med åren på skolan kommit med det.
av llesrof
Min erfarenhet av datorer, människor och mjukvara säger mig att folk rent allmän har skitdålig koll på isina nloggningsuppgifter och koder. Folk slarvar bort sånt helt enkelt. Då är det inte kul att "fixa" deras datamaskin. Men det är så verkligheten ser ut. Så länge licensnumret inte står på själva skivan (tack för det Pinnacle Systems) så försvinner grejerna. Om då Volvo inte längre supporterar detta system så har man ju inte annat att göra än att söka på nätet och kanske på olika forum.
Användarvisningsbild
av leiwi
de uppgifter du behöver finns på nätet , googla på !!
Användarvisningsbild
av volvo_c70
Du har så rätt Ilesrof. Vi fick skivan med instruktioner 2004 . Var inloggningsuppgifterna finns vet ingen, troligen bortstädade. Ja vad gör man då det inte räcker med sysadm plus NQZ5-XC....................... osv.
av *pettson*
volvo_c70 skrev:Du har så rätt Ilesrof. Vi fick skivan med instruktioner 2004 . Var inloggningsuppgifterna finns vet ingen, troligen bortstädade. Ja vad gör man då det inte räcker med sysadm plus NQZ5-XC....................... osv.
Dom uppgifter du har sysadm och kod räcker till att komma in i systemet för att skapa användare. Var det inte det du skulle ha systemet till? Det är vad sysadm gör.
av volvo diesel
För att kunna använda VADIS idag så krävs att man ändrar lite i bland annat filen "cdinfo.ini" kommer inte i håg om det var i fler filer.
På den tiden då man använde vadis så tror jag att det var begränsat till 150 (180) dagar innan programmet börjar klaga på att man har en gammal version.

När du väl kommer in i vadis första gången så skall du logga in med uppgifterna som du har fått med skivan.
user id: SYSADM
password: NQZ5-XC....................... osv
Sedan ska du klicka på "system configuration" och där skapa en användarprofil som du sedan anväder dig av för att logga in i vadis.
tex
user id: OLLE
password: KALLE
klicka sedan på "continue"
Användarvisningsbild
av volvo_c70
Det har löst sig. Tack för all hjälp samt ert tillmötesgående med vårt problem angående Vadis. Ha en bra dag.
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]