Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Bra test!

Flyttar tråd till Allmän bil-diskussion
av Amarace
Nu ser jag varför mitt nya Biltema batteri är sämre i kyla än ett Tudor som är några år gammalt :( Jag som tänkte det skulle va bra att ha ett hjälpstartbatteri i vinter, men det var ju tydligen ett dumt köp då (allrahelst då jag testat det också och märkte att det var dålig kapacitet i kyla)
Användarvisningsbild
av CarMan
man behöver ju inte köpa grisen i säcken, det stpr ju på alla batterier hur kraftifa dom är (står ju inte på alla förstås, men köp då inte de batterer det inte står på, som biltemas tilexempel) Finns kanske en anledning till varför dom inte skriver ut det.
Användarvisningsbild
av Funk
Det testet är några år gammalt... Biltemas nyare batterier visar riktigt bra värden 74Ah (V70N) skall visst lämna bra kraft, men inte är dom billiga direkt.... 1099:-

/Thomas
Användarvisningsbild
av CarMan
Funk skrev:Det testet är några år gammalt... Biltemas nyare batterier visar riktigt bra värden 74Ah (V70N) skall visst lämna bra kraft, men inte är dom billiga direkt.... 1099:-

/Thomas
Hur många A är bra kraft?
visa siffror anars är det inget värt.
Användarvisningsbild
av Funk
680CCA för ett 74Ah
750CCA för ett 88Ah (dieselbatteristorlek)

/Thomas
Användarvisningsbild
av Severin
Jag har ett D24 i min bil och D21 fick ju bra betyg,betyder det att om jag ska behöva byta batteri så är ett D24 eller liknande fortfarande ett bra batteri?
Användarvisningsbild
av js1
Hm, Jag har Biltemas underhållsfria batteri i tre olika bilar, VW Polo, Volvo 855 resp 945.
Har bara positiva erfarenheter, inne på 4:e vintern nu.

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]