Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
Ni som har nya och moderna bilar med elektroniskt centrallås, vad tror ni om detta? Är det fejk, eller är det så lätt? Är det bara vissa typer av "lågbudgetlås"?
av S.t.r.a.n.D
Klart som faan att det är fejk. Kan lova att det inte fungerar på våra Volvo-bilar iaf. Helt omöjligt att du får ett sånt tryck att det låser upp dörren.
Användarvisningsbild
av CarMan
nya & morderna bilar med centralås, ja det har väll varit mer eller mindre standars de senaste 20-30 åren
av Rådlös
Jag måste förklara mig lite. "Nya och moderna bilar". Där utgår jag helt från min egen situation. Min bil är en -92:a och har inte centrallås. (Även om jag vet att det fanns redan på den tiden). Numera är det väl nästan standard på dom flesta bilar?

Sedan har jag en annan egenhet: Jag ser ytterst sällan på teve. Därför har jag missat detta med Myth Busters. Men You Tube brukar jag besöka mycket oftare. Men det är mest musik som lockar mig.
Användarvisningsbild
av Brainy
Det är inte många avsnitt från Mythbusters jag har sett heller, men detta hade jag något svagt minne av och då sökte jag på youtube.

Hoppas du blev lite klokare :)
av Amarace
Oavsett hur det styrs så är det ju omöjligt att öppna med ett luftryck bara.

Det som teoretiskt skulle kunna fungerara om det vore lufttätt kring stiften i låscylindern är att man ger en kraftig luftstöt och vrider samtidigt och hoppas att stiften hamnar i rätt ordning så det går att vrida.
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]