- sön 02 aug 2009, 13:09
#308659
Jag vet att jag är på ett Volvoforum, och är ingen golfvän.
Men en kompis bytte kamrem på svärmorsans Golf. Bilen startade snällt och vänligt efter bytet men när hon åkta ca 5 mil började bilen konstra.
Tomgången är alldeles för låg, och det uppstår "kärringstopp" eftersom hon inte är någon stjärnförare.
Kan den låga tomgången hänga ihop med kamremsbytet?
Kan det vara så illa att någon av de två kamremmarna kommit ett kugg fel?
Svärmorsan är näst intill rabiat och "stånkar" över sitt bilbehov.
Någon vänlig själ som har koll på detta?
Men en kompis bytte kamrem på svärmorsans Golf. Bilen startade snällt och vänligt efter bytet men när hon åkta ca 5 mil började bilen konstra.
Tomgången är alldeles för låg, och det uppstår "kärringstopp" eftersom hon inte är någon stjärnförare.
Kan den låga tomgången hänga ihop med kamremsbytet?
Kan det vara så illa att någon av de två kamremmarna kommit ett kugg fel?
Svärmorsan är näst intill rabiat och "stånkar" över sitt bilbehov.
Någon vänlig själ som har koll på detta?
V70 R 2004 (i bilhimlen)
V70 D5 Summum 2009
V70 D5 Summum 2008
V40 D3 R-design 2019
V90 D5 R-design 2018
"Never argue with an idiot. He will only drag you down to his level and beat you with experience."
V70 D5 Summum 2009
V70 D5 Summum 2008
V40 D3 R-design 2019
V90 D5 R-design 2018
"Never argue with an idiot. He will only drag you down to his level and beat you with experience."