Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av frippe87
Tänkte bara höra hur dåliga kan biltemas motoroljor vara? Många verkar vara emot dom, men kan dom verkligen vara så dåliga när dom uppfyller alla krav och specifikationer som dom ska göra? O det jag har hört är att biltema har samma leverantör som statoil?
Användarvisningsbild
av ThomasT
frippe87 skrev:O det jag har hört är att biltema har samma leverantör som statoil?
Statoil är Biltemas leverantör.

.
Användarvisningsbild
av rasina
det är bra tycker jag men till gamla bilar inte dem nya.
jag skulle inte köpa till min s40n 2004 till ex.
men om man vill så kan du köpa från biltema och en bra
1.tömmer du det gamla oljan
2.fyll på biltema så all gamla olja rinner ut
3.sen när det är tomt så fyller du på det bästa..
lycka till
av JK24T
Fabrikatet är inte viktigt, rätt viskositet samt kvalite (ACEA märkningen) är det som är viktigt. I alla fall i teorin.... :lol:
Jag har personligen svårt för att hälla Biltema eller någon annan "budgetvariant" i en bil som kostar 300kkr + även om den uppfyller biltillverkarens krav.
Men det är ju så vi funkar mentalt, Castrol eller Mobil "måste" ju vara bättre efter som dom har snyggare flaskor och mer stålar för att övertyga oss. Allt detta fattar vi ju kan intelektuellt förstå, men....... även jag köper nog en "märkes" olja till min bil för att vara på den "säkra" sidan :oops:
Användarvisningsbild
av Funk
Biltema har nu även Volvoklassad longlife olja, kör på den klassning du behöver så är dom lika bra som allt annat.

/Thomas
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Kombinationen Biltemas helsyntet och svårartad blyfot funkar fortfarande felfritt efter c:a 5 år. Ta i trä........... :)
av svempus
har kört med biltema oljor i alla mina bilar och inge av dom har pajat i motorn vad jag märker är inte villig att lägga ut 400 till 500 för 4 liter olja när man kan köpa olja på biltema för 150 ju som motsvarar samma specifikationer ju...
av *pettson*
svempus skrev:har kört med biltema oljor i alla mina bilar och inge av dom har pajat i motorn vad jag märker är inte villig att lägga ut 400 till 500 för 4 liter olja när man kan köpa olja på biltema för 150 ju som motsvarar samma specifikationer ju...
Grejen är ju den att oljan kostar ju inte så mycket utom för kunder. För verkstan handlar literpriset om ca 60kronor. Det är därför det alltid är så roligt att läsa att priset motsvarar kvaliten..
V60 sliter däck bak

Så där snett blir det inte av att cambe[…]

Helljussignal V50

Hjälp!! Var kan man enklast ansluta för […]

Jag har i många år haft en Festo kemik[…]

Ad-blue trix?

Då kanske det finns nåt att häll[…]