Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Använder ni garaget för att ställa bilen där?

Ja, ställer bilen där oftast.
25
69%
Nej, bilen står utanför garaget.
11
31%
Du vill ha bilen där förstår jag 8) , och varför heter det garage om man inte ska ha fordon däri? :wink:

Hade jag haft garage hade jag givetvis parkerat bilen där

/Kalle
Det saknas ett svarsalternativ.
Vi har sommarbilen i garaget, hela året, helårsbilarna står.....

UTE!
/greenbay
Jag ställer alltid bilen där eftersom det inte finns några dygnsparkeringar att välja på. Jag bor alltså i ett flerfamiljshus.
Garaget är varmt och torrt, men dyrt. 772 kr/mån. I detta ingår tillgång till en tvättplats med rinnande varmt och kallt vatten. Den utnyttjas dock mest av taxiåkare.
Ni med egen villa och garage, om ni kan göra en enkel kostnadsberäkning på vad erat garage kostar er, är detta då en jämförbar summa? Nu blir det visserligen stor skillnad på var i landet man bor, men jag bor i 08-
jag skulle inte använda garaget till den bil jag använder varje dag , och absolut inte vintertid Tänk på kondensrisken varm bil svalt garage eller ännu värre kall bil svalt garage :roll:
Självklart står bilen i garaget.

Annars hade jag inte byggt det. Garaget är ingen "lumpbod" där "tanterna" ska ha sina loppisfynd, utan en plats för rekreation och bilvård samt underhåll.
I mitt fall så handlar det om att garaget är byggt på 60-talet och passar som en handske till en Opel Rekord -68 eller liknande och endast med svårighet kan inhysa en modern Volvo. Det går att komma in men sedan får man vara ormmänniska om man inte vill sova i bilen...

/Thomas
av *pettson*
Har garaget som verkstad. Parkerar ute. MEN vore garaget stort nog att utan problem o risker hysa min bil och min verkstadshobby samtidigt så skulle den parkeras just i garaget. Vi får se nu när flytt är på G.. ett 120kvadrats garage hägrar.
ABS ring/sensorring

Jo felkoden sa (glömde skicka med) Right rear[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har du tändstift med en elektråd kan du[…]

Eller en fördel? Då är det ju led[…]

Jag kopplade in å körde testen för[…]