Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Ser ingen länk i inlägget så jag flyttar till Allmän Bil-diskussion. :wink:
Användarvisningsbild
av cybermunk
Troligen har han fått vandalers hyss i tanken alltså sockret.
av tictic
nej jag har verkigen inte gjort det på min egna bil skulle inte göra det på någon annans heller för den delen.. håller på att riva tanken i bilen men dygnet är ju för kort för att hinna med allt.. :???: tänkte jag skulle ta ner tanken sedan tvätta ur den redigt verkade inte som pumpen i tanken gick heller så måste kolla det med.. lite surt när man lånat ett garage och bilen står upp pallad så dom som hyr inte kommer in med sina egna bilar..
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Vet inte alls om det stämmer men läste någonstans att socket ju löser sig lättare i vatten än bensin.

Alltså häller man i vatten i bensinen, blandar om noga, sen får det stå så vattnet skiktar ut sig och sjunker till botten och tar med sig sockret.

Sen kan man tappa av bensinen fri från socker.

ehhh....men vad som händer med dagens bensin som innehåller etanol kan nog bli katastof då etanolen blandar sig med både vatten och bensin
av *pettson*
mej veterligen blandar sej etanol utan problem med socker.. och den smeten i sej blandar sej i bensin utan problem..
Hmm man kanske skulle ta en flaska med bensin och hälla i socker o se vad som händer med dagens miljöbensin.
Kunde torrt konstatera att min värsta avfettning jag har i verkstan löser allt i oljeväg, dessvärre sprayfärg, inklusive så kallad riktig billack. Men den löser inte asfalten utanför..
Så hjälpte jag brorsans dotter med hennes moped. Jag spillde 15 droppar bensin på uppfarten OCH FICK SMÅ HÅL I ASFALTEN..
Så bensin av idag är inte att leka med.. fan vet vad den smälter i fel händer. :roll:
D4 VEA dricker olja

Är det någon som har koll på vad […]

Sensorring bak Volvo V40

Har artikelnr! Självklart utgått hos B[…]

Fick ett litet paket idag med roliga dela :-D v&a[…]

Elpriset

Moderna vindkraftverk har heller inte någo[…]