Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Såg att det rullar alkoholreklam på jag rullarforumet.

Rätt lustigt då var tredje död i trafiken är alkoholrelaterad och alkohol ligger bakom 2000 döda per år i sverige. Undrar hur det går ihop med nollvision och volvos säkerhetsimage. :roll:
av anp
Reklam, jag ser ingen reklam alls... 8)

Men å andra sidan, vad är några hundra tusen alkoholskadade mot skatte/reklamintäkter som kan finansiera räddningen av en handfull personer från den fasansfulla hastighetsdöden... :roll:
av pjfj
anp skrev:Reklam, jag ser ingen reklam alls... 8)

Men å andra sidan, vad är några hundra tusen alkoholskadade mot skatte/reklamintäkter som kan finansiera räddningen av en handfull personer från den fasansfulla hastighetsdöden... :roll:
Börjar bli tjatigt med ditt tjafsande om hastighet?
av Lövet
Är det någon som på allvar tror att nykterheten på vägarna påverkas av en liten ynklig reklam på jagrullar? Den person som är så svag att den sätter sig full på grund i bilen av att den sett en banner är inte förtjänt av körkort ändå.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Jag personlligen bryr mig totalt noll i vad det är för reklam som visas på sidan, så länge den inte påverkar prestandan på sidan. Så som ex "Neil Young" reklamen gjorde den fick till och med min dator att hacka och då e det jäkligt.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
andreas_lofgren skrev:Är det någon som på allvar tror att nykterheten på vägarna påverkas av en liten ynklig reklam på jagrullar? Den person som är så svag att den sätter sig full på grund i bilen av att den sett en banner är inte förtjänt av körkort ändå.
Nä, men taket verkar ju alltid så lågt på "JagRullar.se", om någon skriver "dimljus", "pirat-reservdel" eller "lös GPS" istället för RTI så rusar ju moralens väktare till strid om 10 sekunder och det är bara noll-visioner som gäller. Konstigt då att ingen bryr sig om något som dödar 1000-tals varje år på samma gång som det bidrager till "JagRullars" inkomster.

Det var min lilla funderare......
Användarvisningsbild
av tomisak
Vi föreslår inte att någon ska dricka vin och sedan köra bil.

Men jag räknar med att våra medlemmar själva tar detta ansvar och inte lastar över det på eder webmaster :wink:
Användarvisningsbild
av sand3rs
webmaster skrev:Vi föreslår inte att någon ska dricka vin och sedan köra bil.

Men jag räknar med att våra medlemmar själva tar detta ansvar och inte lastar över det på eder webmaster :wink:
... men ni har inget emot pengarna från dem.

Jag ska inte vara moralgubbe men TS har en intressant synpunkt!
Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel […]

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]