Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Hmm.. :???: Bra eller dåligt för Volvo?

Nu när de säljer på samma ställe så kanske folk kommer dit för att köpa en Volvo, men oj så ser de en Bmw som de blir mer intresserade så kanske de köper den istället? Kan ju iofs vara omvänt också :P
Användarvisningsbild
av Funk
Så kommer det inte att bli, Bilia säljer inte ens Ford och Volvo på samma ställen här i stan.. Så BMW kommer att vara lika unika.

/Thomas
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Okej, jag fick det intrycket när jag läste texten. :roll:

Här säljer de Volvo, Renault, Ford och Dacia på samma ställe :wink:
Bilia i Sthlm (Nacka) säljer ju Volvo, Renault, Ford, Volvo och Mazda under samma tak. Det var så jag uptäckte hur lika V70II och nya Ford Mondeo är när de stod intill varandra :)
Användarvisningsbild
av Funk
~Kalle~ skrev:Okej, jag fick det intrycket när jag läste texten. :roll:

Här säljer de Volvo, Renault, Ford och Dacia på samma ställe :wink:
Fast det är väl å' andra sidan inte Bilia som du pratar om då. Utan andra återförsäljare/kedjor, som inte heller är knutna till Volvo med mer än att man säljer Volvobilar.
BraBil är väl den enda "riktiga" kedjan så tillvida att de är de enda som är ägda av/ direkt knutna till Volvo (personvagnar), rätta mig gärna om jag har fel..

/Thomas
Användarvisningsbild
av Funk
~Kalle~ skrev:NordiskaBil heter de vi har här, har även Volvo reservdelar/tillbehör och är auktoriserad Volvo verkstad..
Här har vi Bilia, CMS och BraBil som är stora försäljare och auktoriserade verkstäder. Utöver det så finns Volvobil/Fordbil för Volvoanställda.
Men det är bara BraBil som är ett Volvoföretag så vitt jag vet.

/Thomas

Det är ju ett märkligt land, jag tycker[…]

Tråkigt att aviseringarna inte är m[…]

"1975-1984 Volvo 242 244 245 DL Center Cap Hu[…]

Halvljus

Jag har en V50 -11 som jag var och besikta. Jag fi[…]