- lör 24 jan 2009, 12:02
#254251
Läste en artikel i DN-Motor nu på morgonen, där de skulle byta lampor på en Renault Mégane -08.
Det tog 1 timme på auktoriserad verkstad att byta dessa! Upp på lyft och bort med framhjulet för att komma åt en liten lucka i hjulhuset till halvljuslampan.
Helljuslampan får man ta från motorrummet, där man använde petdon och spegel för att komma åt att byta lampan. På bilderna ser man att batteriet sitter alldeles bakom lamphuset, varför man inte demonterade detta kan jag inte svara på, men det tar kanske ytterligare 1 timme!
Hur dumt får man konstruera bilarna i dagens läge? ?:-/
Det skulle vara roligt att veta vad det kostade att byta dessa lampor! :-O)
Det tog 1 timme på auktoriserad verkstad att byta dessa! Upp på lyft och bort med framhjulet för att komma åt en liten lucka i hjulhuset till halvljuslampan.
Helljuslampan får man ta från motorrummet, där man använde petdon och spegel för att komma åt att byta lampan. På bilderna ser man att batteriet sitter alldeles bakom lamphuset, varför man inte demonterade detta kan jag inte svara på, men det tar kanske ytterligare 1 timme!

Hur dumt får man konstruera bilarna i dagens läge? ?:-/
Det skulle vara roligt att veta vad det kostade att byta dessa lampor! :-O)
Volvo familjen: 855 GLT -93 (tyskimport), V70 XC-99, S60 Business -01
Före detta familjmedlemmar: PV 444 -54, PV 544 -60, Amazon -66, 245 GL -79, 740 GL -90
S70 Blackline -00
Före detta familjmedlemmar: PV 444 -54, PV 544 -60, Amazon -66, 245 GL -79, 740 GL -90
S70 Blackline -00