Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CP2
Precis hemkommen efter en motionstur i Bokskogen, nära Malmö. På väg ut i skogen märkte jag att det var en smula halt så av förklarliga skäl blev det lugn körning. Efter 5 km löpning i skogen åkte jag och träningskompisen hemåt igen och då visar det sig att inte alla i tid upptäckt hur halt det var! En yngre tjej i Polo hade åkt av vägen bland träd och grenar. Varken bil eller tjej hade några skador men bilen gick ej att få upp på vägen av egen kraft. Således kopplades Volvon till och plopp var polon på vägen igen. Fortfarande halt som f-n men det var inga bekymmer alls. Gott med stor fet Volvo-AWD ibland.... :twisted:

Men, borde man kanske ha rapporterat det skedda till nån?

Inga skador, dock kommer tjejjen förmodligen att klänga lite extra på pojkvännen i kväll?
Användarvisningsbild
av CarMan
om ingen skada är skedd på annans egendom, så behöver inte föraren av bilen raportera nått.

det du kan göra är ju tipsa om smitining, om du mistänker att det finns risk för det (det är inte olagligt att köra i diket, så det behövr inte raporteras)
CP2 skrev: Men, borde man kanske ha rapporterat det skedda till nån?

Inga skador, dock kommer tjejjen förmodligen att klänga lite extra på pojkvännen i kväll?
Vem tänkte du rapportera till? Du får nog utveckla vad du menar. Nyfiken ??:-/

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]

Till och från så hackar bilen lite vid[…]

V70 1,6 Diesel rycker

Jag har själv bytt tre av mina fyra spridare […]