Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

har en gammal bil som stått hemma på gården

den har stått med en plastpåse i stället för tanklock innanför luckan men misstänker nu endå att det kan ha blivit kondens ..

har testa å hällt i några shots bensin i förgasaren borde den inte hoppa i gång på detta eller måste jag tömma tanken ?? eller vad göra ? .. Orolig! :cry:

kan tillläga att rotor fördelarlock kondensator är ny bytt
om det finns en avtappningsplugg på tanken så töm den och slå i några liter bensin och en flaska k-sprit
har du provat och spruta startgas i insuget startar den inte på det så kolla om det finns gnista.
om den har stått en längre tid kan det vara fuktigt o jäkligt både här o där i strömfördelaren o.s.v

mvh/roger :D
avtappningsplugg finns INTE då måste jag plocka bort hela tanken ..

hur är det med å fylla upp med k-sprit å ny bensin då ? då tanken för närvarande bara har ca 4 liter i magen :P

å vart hen sitter "stömfördelaren" ?

Viktigt för övriga läsare .. K-sprit innhåller vatten å rekomderas INTE isopropan är bättre eller att tanka etanol .. om du nu måste andvända k-sprit använd det vid fulltankning å vid nöd tex isplugg eller annat går t-röd å annat perfekt :)
I allmän bildiskussion får man prata opel eller vad man vill. Jag ser inget om opel i första inlägget, men inte om Volvo 700/900 heller så jag flyttar.
Hur mycket bensin är det i tanken? Är det bara några liter så skulle jag fylla på tanken så det blir betydligt mer samt i med någon flaska k-sprit och sen strunta i att tömma tanken. Köra lugnt med den tanken kanske är en idé

mvh
Anders
Eftersom den bensinen som är i har ett lågt energivärde pga att den stått länge så kommer ev. spikningar tidigare.
Men hur mycket bensin är det i tanken? 5-10l? fyll isådanafall i 20-30l till så har du spätt det rätt bra.
skulle gissa på att det kanske var 2-3 liter sen fyllde jag på i allafall 4 liter för å se om det var det som var felet till att den inte starta ..

så en 7-8 liter är det i alafall men hur mycket K-sprit skall på då för det innehåller med vatten om ja inte missminner mig ??

men då bör det alltså vara bra å fylla på en 5 liter till å sen en flaska k-sprit

Tmap sensorn är bytt och egr är bort pro[…]

Välkommen ut i trafiken

Om jag komer ihåg rätt så är[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]

Däck dimensioner

Skrapar 185/65-15 i skärmarna??? :-/ Vad f&o[…]