Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
#242781
Vem är Getrag?
Jag har fram till nu trott att Getrag var BMW:s växellådor. Om man läser lite på forum där man bygger om sina bilar etc. etc. så står det ofta något i stil med "växellådan är ersatt med Getrag...". Även "BMW Getrag" nämns ibland. Därför har jag trott att bilbyggare väljer BMW:s lådor då BMW ofta är byggda för lite större krafter. (Getrag låter ju rätt mycket som tyska också).

Men jag tycks ha varit helt fel med tanke på detta:
http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_m ... 480204.ece

Är det alltså så att Getrag levererar växellådor till dom fabriker som nämns i artikeln, och är dom då likvärdiga i fråga om kraftöverföring och hållbarhet m.m?

Någon som har klara besked?
av LarsBd
#242815
Detta står om getrag på Wikipedia och det borde vara svaret på din fråga, notera de röda bokstäverna.
The company was founded on 1 May 1935 in Ludwigsburg, Germany by Hermann Hagenmeyer as the Getriebe- und Zahnradfabrik Hermann Hagenmeyer AG ("Transmission and gear factory Hermann Hagenmeyer AG"). Today, the company is allied with the Dana Corporation, Volvo and the Ford Motor Company, but supplies transmissions to most auto manufacturers including General Motors, Daimler AG, Fiat, Porsche, BMW (Mini (BMW)), Toyota and the Volkswagen Group. Chief competitors include Aisin and ZF.
Användarvisningsbild
av Brainy
#242898
Här i trakten så har Getrag tagit över en av volvos fabriker och tillverkning.
av Amarace
#243033
O Volvo hade ju Getrag Original redan -75 (Och delvis 76) :) Satt på manuella 260.
av Infide
#243099
Vårat gjuteri gjuter vinkelväxelhusen till Volvos AWD, men vår kund är getrag som i sin tur bearbetar husen och levererar kompletta vinkelväxlar till volvo
av 945S
#243168
Som de flesta tillverkare säljer de sannolikt sina produkter till precis vem som helst, bara de betalar för sig.
av *pettson*
#243253
Infide skrev:Vårat gjuteri gjuter vinkelväxelhusen till Volvos AWD, men vår kund är getrag som i sin tur bearbetar husen och levererar kompletta vinkelväxlar till volvo
Njae det är inte helt korrekt. Getrag heter det ju men det är alltså inte endast getrag.
DANA, GETRAG, Volvo bildade ett bolag ihop som just tillverkar drivlinan till alla volvos modeller. Med andra ord, volvo köper faktiskt av sej själv av nån outgrundlig anledning. Tydligen ska det nya företaget utveckla fyrhjulslösningar till alla som vill köpa.
*GETRAG All Wheel Drive AB* fd Volvo Personvagnar AB, Transmission och Chassi.

GETRAG/Dana and Volvo Cars to Form Joint Venture in Koping

From Manual Transmissions To Modern All-Wheel Drive (AWD)

KOPING-GOTEBORG, Schweden and UNTERGRUPPENBACH, Deutschland, April 11/PRNewswire/ -- GETRAG Getriebe- und Zahnradfabrik Hermann Hagenmeyer GmbH &
Cie KG of Untergruppenbach, Germany (GETRAG) announced today that it will join forces with Dana Corporation (NYSE: DCN) of Toledo, Ohio (Dana), and Volvo Car Company (VCC) to establish an "All-Wheel-Drive (AWD) Center of Excellence" in a joint venture in Koping, Sweden, specialized in AWD and Chassis Systems for cars and sport utility vehicles. The new entity is expected to begin operating during the second half of 2003. A joint venture between GETRAG and Dana will own 60 percent and Volvo Car Corporation the remaining 40 percent. According to the mutually agreed upon business plan, the new entity
expects to install capacity for initially up to 750,000 power take off units (PTUs) and axle differential assemblies. The new entity in Koping will act as a fully independent supplier, strategically integrated within the GETRAG-Group, and will market its services, on a global basis, to Ford Motor Company, including all its affiliates as well as to all other car manufacturers within Europe. "Together with Volvo and based upon an agreed upon investment plan, we will transform Koping into the leading full service supplier in the European AWD market place," says Tobias Hagenmeyer, CEO of the GETRAG Corporate Group.
He adds, "This technology will be of utmost importance for the fast growing 'crossover vehicle' market segment, which we already successfully
introduced with two major OEMs in the United States through our affiliate GETRAG Corporation in Newton, N.C., and Sterling Heights, Mich., where we are
in the process of launching three additional major programs. "The chassis systems, presently manufactured and assembled in the Koping plant for Volvo Cars, will be transferred to the new entity and the entity intends to actively pursue new business from other OEMs.
At the present time the plant in Koping also supplies approximately 150,000 manual transmissions annually to Volvo Cars. Toward the end of 2004,
Volvo Cars' production of manual transmissions will be transferred to GETRAG FORD Transmissions in Cologne, Germany, which is a 50:50 joint venture between Ford and GETRAG. It was founded on February 1, 2001 and specializes in the development and production of manual and auto-shift manual transmissions. GETRAG FORD Transmissions is based in Cologne and has production sites in Cologne; Bordeaux, France; and Halewood, U.K.
"The operations in Koping will be streamlined to create a fully integrated self-sufficient AWD Center of Excellence, including RD&E, sales and marketing,
purchasing and production of AWD components and assemblies," says Curt Germundsson, Production Director of Volvo Cars.
GETRAG, which is privately owned, is headquartered in Untergruppenbach, Germany and was founded in 1935 by Hermann Hagenmeyer. GETRAG is now located
at 16 sites around the world (Germany, Italy, France, U.K., United States, India and Japan) and produces manual transmissions for passenger cars, SUVs,
vans, motorcycles and light trucks and automated manual transmissions (ASG(R)) for the automotive industry. The company's revenues reached 1.9 billion Euros in 2002 and it employs approximately 9,000 employees. Volvo Cars in Koping produces, in addition to the above-mentioned manual
transmissions, chassis components for the rear-wheel and front-wheel drive units, spring struts and around 100,000 rear axle differential assemblies and
PTUs. Dana Corporation is a publicly traded company on the NYSE (Symbol: DCN) and a global leader in the design, engineering, and manufacture of value-added products and systems for automotive, commercial, and off-highway vehicle manufacturers and their related aftermarkets. The company employs more than 60,000 people worldwide. Founded in 1904 and based in Toledo, Ohio, Dana operates hundreds of technology, manufacturing, and customer service
facilities in 30 countries. The company reported sales of $9.5 billion in 2002.
SOURCE GETRAG
av Rådlös
#251060
Här är en lite fristående fortsättning på den här tråden. Något lite Off Topic, men ändå samma härad:

Getrag "hotar " flytta produktion till Sverige
Av: Håkan Abrahamson Ny Teknik.
Publicerad idag, 11:37
Om tyska transmissionstillverkaren Getrag inte kommer överens med de lokala fackföreningarna om hur många personer som måste permitteras i Tyskland, hotar företaget att flytta tillverkningen till bland annat Sverige.
Läs mer: http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_m ... 491409.ece

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]