Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Volvonoob
#241956
Hej! Jag har precis Konverterade helljuset i min S40 -06 och var riktigt nöjd. Ända tills jag märkte att drygt 2 sekunder efter de 3 första sekunderna för att lamporna ska nå full styrka efter man slagit på helljusen, så lyser dem helt plötsligt svagare. Inte jätte mycket. Men märkbart. Och med en lite mer gulaktig ton. Alltså från blå/vitt ljus till vitt/gult ljus.

Köpte 9005 4300k kittet från vvme. Någon annan som märker detta med xenonljusen? Är detta normalt? Jag kanske ska säga att jag bytte de 7,5 A säkringarna till 10 A var efter konverteringen. Skulle det kunna ligga bakom problemet? Tänkte höra med er innan jag mailade vvme. Om det nu skulle hjälpa... Tack på förhand!

/Johan
Användarvisningsbild
av Tomas88
#241964
Har också xenonkonverterat min bil.

Det jag upplever är att ljuset är klart blåare precis i början när de är kalla. Däemot tycker jag inte att de lyser bättre i början utan tvärt om.
av Volvonoob
#241969
Tomas88 skrev:Har också xenonkonverterat min bil.

Det jag upplever är att ljuset är klart blåare precis i början när de är kalla. Däemot tycker jag inte att de lyser bättre i början utan tvärt om.
Hmm. Måste vara något konstigt med mina i så fall. Alltså det blir en skarp förändring drygt 2 sekunder efter att den nått sin full styrka. Kan det vara själva lamporna som är dåliga? Eller att de inte får tillräckligt med ström? Bytte du säkringarna eller har du kvar de 7,5 A för helljusen? I så fall skulle jag kunna byta tillbaks för att se om det blir någon förändring...

/Johan
Användarvisningsbild
av Tomas88
#241981
Säkringarna borde ju inte ha någon betydelse. Det kan ju knappast bli bättre med mindre säkringar i alla fall.
Nej jag bytte inte på min.

Konstigt fel du har. Har inte hört talas om detta innan.
av Volvonoob
#241987
Jo det var det jag tänkte med. Och ballasterna verkar ju få spänningen de behöver i alla fall. Lamporna kommer ju upp till max styrka, och är kvar där någon sekund innan de helt plötsligt blir svagare. Jätte skumt. Vet inte riktigt vad jag skulle kunna göra åt det heller. Men tack ändå :-)-)

/Johan
#242197
Är förmodligen så det ska vara, lamporna behöver en högre spänning för att tända speciellt om dom varit släckta och skall tändas igen.

Lamporna får mer spänning och ström vid tändningen och reglerar sedan ner det till driftsläge.
Kolla speciellt på BMW bilar ser ut som en blixt när dom slår på lyset.
av Volvonoob
#242203
Vet inte. Jag upplever också detta "blixt" i början. Och sen att de värms upp. Men sen blir det bara ett abrupt förändring/försämring av ljusstyrkan och även ljusbilden. Tycker inte att det verkar normalt. Har mailat vvme. Få se vad de säger...

/Johan
Användarvisningsbild
av Tomas88
#242208
Återkom gärna med vad du får för svar.

Visst den där "blixten" kan jag också uppleva men inte att ljuset sen blir starkare och sen försvagas igen.
Låter konstigt.

Kunde du lägga upp en videosnutt vore det bra. (Vet dock inte själv hur man gör).
av Volvonoob
#242229
Jo tänkte precis på video. Kan säkert fixa nått och länka till det. Återkommer självklart med svar från vvme. Blir spännande. Hoppas bara att de inte börjar prata om något helt annat som t.ex. "Dear customer. Thank you for choosing our product. For payment instructions, please visit http://www.vvme.com.

Har läst att de har lite svårt att svara på specifika frågor! :mrgreen:

/Johan

Är det en bärarmsbussning som håll[…]

Tmap sensorn är bytt och egr är bort pro[…]

Välkommen ut i trafiken

Om jag komer ihåg rätt så är[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]