Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 855glt-97
Någon som prövat biltemas cupefilter? Vad tyckte ni?
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag använder Biltema kupefiltrer på min V70. Det är inte samma passform som orginal men gör sitt jobb ändå.
ska du ha det till din 855-97??? Då det inte framgår av ditt inlägg. :!:
Ingen specifik bil, tänkte mest i ren allmänhet, satt nämligen och hade en diskution om det på jobb idag så det var mest hur det funkade då jag tex inte var nöjd med deras luftfilter.
Användarvisningsbild
av Nexus
okej :wink: men vad är du inte nöjd med? Jag tycker inte passformen är någe vidare men det kostar inte många kronor och då kan man byta oftare och det blir bra skitigt så någon nytta gör det ;-//
Hade det i min gamla 740 och jag tyckte att det släppte igenom så mycket skit bara efter ett par veckor, men det kan ju ha varit jag som haft otur med just det filtret. Men om biltemas cupe filter är ok så kanske man skulle ta sig till Volvo och köpa en hållare för filtret och montera in det. Kan vara rätt skönt att slippa lite pollen
855glt-97 skrev:Ingen specifik bil, tänkte mest i ren allmänhet, satt nämligen och hade en diskution om det på jobb idag så det var mest hur det funkade då jag tex inte var nöjd med deras luftfilter.

Om du bara undrar rent allmänt skall väl tråden ligga i Allmän bildiskussion?
Användarvisningsbild
av vetten
NEJ!! Där väljer jag nog Volvos original eftersom dom är både bättre och priset är fortfarande överkomligt om man jämför vad man får :shock:
av 945S
855glt-97 skrev:Hade det i min gamla 740 och jag tyckte att det släppte igenom så mycket skit bara efter ett par veckor, men det kan ju ha varit jag som haft otur med just det filtret. Men om biltemas cupe filter är ok så kanske man skulle ta sig till Volvo och köpa en hållare för filtret och montera in det. Kan vara rätt skönt att slippa lite pollen
Vänta nu, finns det kupéfilter i 740 (och 940)? Jag hade fått för mig att det inte fanns. Biltema har iaf inget till 7-9-serien.
Användarvisningsbild
av Funk
Till min S60 fungerar Biltemas bra, men är utan kolfiltret. Det stoppar alltså bara bara partiklar. Men å' andra sidan så är det nästan gratis jämfört med original, så jag står ut med det...

/Thomas
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]