Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lilleman
vad hade ni för första bil.
min första bil var en amazon 68a californiavit :lol:
den hade en trimmad b18 med smidda kolvar lättat svänghjul
och dubbla weber 45or på kgs steg3 topp samt r-kamm.
och givetvis höjd i baken med bakrutejalusi och tärningar i bakspegelen.
och inte att förglömma spelande horn :lol: en riktig pojkracer och polismagnet :lol:
höll nästan på att glömma att nämna slotmagsfälgarna och det hemgjorda 3" avgassystemet.

har säkert glömt något det är 23 år sen nu.
USCH man börjar bli gammal :( :lol:

det är kul att se hur sweeman och alla andra pysslar med sina bilar
själv hinner jag inte 5-barn hus och jobb det tar sin tid.
så fort man får en chans så rymmer jag med bågen 8)

mvh/roger

skulle kanske haft denna tråden på klotterplanket istället :oops:
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Jag hade en 244 DL-76. Den var rätt intressant! 0-100 på en industrisemester!! Näe....det var en riktigt skitbil. Ägde den i hela 3 månader innan jag köpte en "ny" bil, en 244 GLT-81. Det är tack vare dessa två bilar man lärt sej skruva!!

//David
Användarvisningsbild
av NORDIC MAN
opel rekord coupe -70 dock ej kör bar brorsan fick den senare :D

volvo 164-72 med b30a motor gick som ett skott tyckte man då ialla fall 8) denna var den första i en lång rad volvosar jag ägt

mvh/olof körkorts ägare sen-83
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
En vit 240-88, Automat. Med vinge, biltema solfilm, tärningar och doftgran. Föll därefter över på tyskarnas sida några år men nu är man tillbaka hos volvo.
av *pettson*
Opel Ascona A 19SR alltså *Rally versionen* Som fick peppad maskin under huven efter det att karossen helrenoverats, första vevan den var ute var den orginal i maskinen och fick folk att skratta då dom är på 90 trötta pållar. Andra gången den var ute var den trimmad av en firma för dyra pengar, naturligtvis med 2" system och blankt ändrör med, då skrattade jag. Den fick även en bakläpp modell kälke (som på amazon). Den såg ut att gå utav helv. Och den gick precis som den såg ut. Den absolut roligaste och bäst balanserade bil jag kört på rallyväg.. (om vi bortser ifrån några 4wd monster jag rattat). Dåvarande flickvännen rullade den så den såg ut som ett russin efter ett halvår.
Användarvisningsbild
av Nexus
Volvo 360 GLS-85 b200k motor. Tonade rutor, hemma byggt 2" simons sportsystem. Glt -Vinge, 4 hella 3000 ala rally stuk, gula biltema dimljus,Nissan sunny GTI fälgar :roll: , liten luisi sportratt(tyndstyrt som fan), alu knopp,röd/svart överdragsklädsel, Biltema voltmätare,Clarion cd som var värd mera än bilen, och så hade man det obligatoriska dubbla radioantenner :lol:
Användarvisningsbild
av lilleman
grammse skrev:Volvo 360 GLS-85 b200k motor. Tonade rutor, hemma byggt 2" simons sportsystem. Glt -Vinge, 4 hella 3000 ala rally stuk, gula biltema dimljus,Nissan sunny GTI fälgar :roll: , liten luisi sportratt(tyndstyrt som fan), alu knopp,röd/svart överdragsklädsel, Biltema voltmätare,Clarion cd som var värd mera än bilen, och så hade man det obligatoriska dubbla radioantenner :lol:

dubbla radioantenner glömde jag att skriva annars var man ingen riktig penta raggare :lol:

mvh/roger :D
av *pettson*
grammse skrev:Volvo 360 GLS-85 b200k motor. Tonade rutor, hemma byggt 2" simons sportsystem. Glt -Vinge, 4 hella 3000 ala rally stuk, gula biltema dimljus,Nissan sunny GTI fälgar :roll: , liten luisi sportratt(tyndstyrt som fan), alu knopp,röd/svart överdragsklädsel, Biltema voltmätare,Clarion cd som var värd mera än bilen, och så hade man det obligatoriska dubbla radioantenner :lol:
du väcker minnen.. 10" nibbio och en hastig sväng till nästan 90grader vänster när min servorem gick av (240). Det var en hårsmån ifrån att jag körde på en refug på insidan då jag inte orkade ratta tillbaka där jag glassade med en hand på ratten.. :lol:
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Opel rekord 1900 -70 som jag fick av morfar.
Minns första längre turen med precis nytaget körkort, jag & några kompisar åkte till Liseberg kollade lite (åkte inget) käkade en hamburgare sedan åkte vi hem :shock: .
Blev en liten tur på drygt 100 mil, en jävla dyr hamburgare blev det men kul var det iaf :D .
Användarvisningsbild
av Tomas88
Nu har jag ju inte harft så många bilar än. Men första bilen var en 240 med underredsmassa upp till listen på dörrarna. Utrustad med 3x100w Bosch rallye extraljus och de grymma "Turbofälgarna" som jag har hört de kallas.

Bilen köpte jag när jag var 16 år för 1000 kr och fixade sedan rost mm tills jag hade fyllt 18 och tog körkort.

Bild
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]