Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CP2
Hittade en skruv i ena däcket i går. För att kunna ta mig till jobbet och gummiverkstad använde jag "reservhjul på burk". Jag borde gett fan i det och tillfälligt skruvat på ett vinterdäck istället för har man använt reservhjul på burk kan inte gummiverkstaden laga däcket, tydligen. Tur det inte var på volvon dock. Då hade jag fått skaffa 4 nya däck för att inte sumpa AWDn. Nu får jag köpa 2 nya istället för bättre begagnat sålde de inte och så klart måste jag ha däck med samma slitage på axeln ju! Skruvjäkel....... :evil:
Användarvisningsbild
av Brainy
Struntsnack! testa en annan dackverkstad.
Jag har anvant dack pa burk ett flertal ggr och aldrig haft problem vid lagningen hos dackverkstad efterat.

Daremot sa brukar de gnalla lie over att de maste skolja ur det sa meken din verkar ha haft en lat dag.

mvh
Anders
av anp
Oavsett vilken skit du pumpat in i däcket, så borde det väl gå att peta in en kladdig "metmask" genom skruv/spikhålet. Och på det viset täta det?
Jag förstår inte varför det inte skulle gå om du blåst i nämnda burkkladd.
Användarvisningsbild
av Scania
Jag har också fått ett däck lagat efter att ha kört ett par mil med "luft på burk". Så visst går det.
Användarvisningsbild
av CP2
Tja, de påstod i alla fall att det inte gick/de inte ville/inte hade lust. Hinnan däck på burk ger skulle slipas bort jadi-jadi. Orkade inte tjafsa den här gången. Detta var Vianor Malmö.

Visade sig att företaget jag jobbar på har rabatt, alltid något även om det är en klen tröst.
av *pettson*
CP2 skrev:Hittade en skruv i ena däcket i går. För att kunna ta mig till jobbet och gummiverkstad använde jag "reservhjul på burk". Jag borde gett fan i det och tillfälligt skruvat på ett vinterdäck istället för har man använt reservhjul på burk kan inte gummiverkstaden laga däcket, tydligen. Tur det inte var på volvon dock. Då hade jag fått skaffa 4 nya däck för att inte sumpa AWDn. Nu får jag köpa 2 nya istället för bättre begagnat sålde de inte och så klart måste jag ha däck med samma slitage på axeln ju! Skruvjäkel....... :evil:
Det går alltid att laga däcket ändå. Som andra sagt. En gummitapp att pressa in bara med solution på. Sen köra igen..
Däremot vid däckbyte brukar det vara poppis med skummet som man får skära och skrapa bort ifrån fälgen.. :-)-)
Men många gör det fula... INGET går att laga i princip trots dom har utrustning men du kan alltid få köpa ett däck av dom eller gärna två eller fyra..
anledningen är PENGAR. Dom får inte in hälften på att laga ett däck jämfört med att sälja ett nytt till dej.

Vad läser du felkod med?

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]

Hej! Vilken olja är det till bakaxeln på[…]