Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av DDD
Det roligaste jag kommer på just nu är, " fy fan vilket drag, det känns som en gas kammare i din bil. :)

Vederbörande kommaneterade en 945 Turbo med nos.

MVH
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Saab rostar, BMW rasar, Volvo är det enda som håller när man gasar

Den tog jag från "VOLVO744TJEJ" här på forumet :oops:

Men den är bra :wink:
Användarvisningsbild
av Brainy
"Du körde en Volvo va?" -Ja "Vi förstod det eftersom du överlevde"

Sagt av läkare och det första jag minns att någon sa till mig efter olyckan.

mvh
Anders
-"En Tulpan-racer!!!" (Om min S40N)!
Säljarna på BMW i Solna när dom hjälpte mig att starta bilen med kablar efter ett stopp på 5 minuter! :roll: e
(Och nej, det blev ingen BMW - trots all hjälpsamhet... Och inte nån ny Volvo heller pga. all strul...)

/D
Användarvisningsbild
av Tomas88
"Äh de där klarar du inte byta själv. Du kommer nog att få plocka ner hela fronten on du ska byta den!"

Sitat från en kompis när jag sa att jag skulle byta blinkersinsatsen på min s40.

Hmm hur gjorde man? ... Jo man lossade in skruv och sen var det bara att plocka bort den. :)

Men ja ja han kör ju Saab så man kanske inte ska begära för mycket :wink:
Vet inte om jag misstolkar ordet anekdot, men för mig är det någon form av liten historia kring något! nå väl. här kommer min anekdot: :roll:

Pappa å jag byggde garage, och var på en byggfirma med våran dåvarande 245:a -80 och köpte plywoodskivor, dessa lastade vi på takräcket (hade tre takräcken på) med hjälp av en truck, totalt blev det 18!! stycken 18mm plywoodskivor på, gissa om det var tung! :D

Efterssom lasset var så tungt som det var så gick gafflarna på trucken mot taket på bilen, men är det en slitvarg så är det, kör sa farsan!

Bilen gick totalt 42000 mil i våran ägo innan gevalia kom å tog den!

Saknar gamla bettan ibland..

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]

Till och från så hackar bilen lite vid[…]

V70 1,6 Diesel rycker

Jag har själv bytt tre av mina fyra spridare […]

Funderar på att leta lite på skroten e[…]