Tomas88 skrev:Man får verkligen inte hoppas att Statoil köper upp Jet. Där jag oftast tankar (i Ljungby) så brukar Jet vara billigast och Statoil / Preem vara dyrast.
Ibland ligger Tanka (Volvo) om man har volvokortet lika "billigt" som Jet också.
Men lite skojjigt är det ändå att TRO att det ens finns nån konkurrens? Konkurrens finns bara när dom som förestår mackarna är sugna på detta.
En händelse i slutet av förra året fick mej att haja till. Karteller är ju förbjudna. Men vet egentligen mackägarna VAD EN KARTELL ÄR?.
Då jag stod på volvo i min hemstad så ursäktade sej plötsligt en person bakon disken och flög ut igenom dörren med en kikare. När denna där kom tillbaka sa personen.. * Ja du får ursäkta men jag var tvungen att kika så Jet skötte sej du vet. Vi har kommit överens här på gatan att ta samma pris för bensinen men dom på jet verkar ha gott om tid att bråka du vet. Dom kan sätta om priset ett par ggr om dagen ibland o då får ju jag med ställa om. TROTS att vi alla liksom kommit överens.*
På samma gata återfinns Jet, Okq8, Tanka, Hydrodiesel, Uno X.
Jag frågade då igen om alla var överens och om vaddå?. Och glatt svarade denna där att jodå ingen vill ju tjäna mindre på gatan än dom andra så priset på bensin ska vara samma för alla mackarna..
DET ÄR VÄL KARTELL?
Jag frågade inget mera utan satt hemma o funderade på vem man ska anmäla det hela till? Vem gör man sånt till? För jag är inte intresserad av att betala mera än bensinen faktiskt kostar bara för att dom *kommit överens* Tyvärr är väl bevisaspekten svår för är dom någorlunda smarta så antar jag att dom ändå gjort det hela muntligt. Men ändå.. det är fördjävligt. :(