Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av exup
Efter jag blev singel för några månader sen :D Så kändes det som att V70in blev för stor,jag hade den egentligen för hundens skull in i det sista.Men är såld nu :( Till förmån för för en lite mindre bil,hunden går in också :D Iveckan nu så kommer jag att glida runt idenna Chrysler Crossfire-05 3,2L LMT V6 aut/tiptronic med 2500mil på Helt i nyskick utan å innanpå :D 0-100 på 6,5sek toppfart 250Kmh kunde väl ha vart bättre men duger fullt ut..Crossfiren Har en motor/Vlåda ifrån Mercedes 320 å bottenplattan är ifrån SLK modellen som Merca gör,den gjordes tom i Tyskland.Med däck som 235/40-18 fram och 255/35-19 bak så blir det bra väghållning(samt att min däckkostnad kommer troligen att gå upp ett snäpp :shock: )Att jag gillar den,det är framförallt köregenskaperna(rolig att köra) att designen är inte lik nån annan enligt mej och att den är fullsmetad med utrustning.LimetedEdition har bla annat 6 högtalare i kupén samt två subbar i bagaget å en förstärkare på 240w å allt ifrån Infinity.Inredningen går i tvåtonshelskinns elstyrda sportstolar med fullt av aluinlägg överallt :P,tvåzonsklima,airbag på både för å passagerare,antispinn,antisladd, Höj å sänkbar vinge manuellt eller så går den upp vid 100kmh.Ja va ska man säg,antingen tycker man den är ful eller snygg,jag tycker den är snygg :D

Bild
Bild
Senast redigerad av 1 exup, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Brainy
Beklagar att du blivit singel!

De där bilarna är fina! I Sydafrika för några år sedan så var det en restaurangägare som försökte lura i alla gäster att det satt en 12a från Ferarri i den :lol:

Nu letar jag efter Porsche som leksak, annars hade en sån där kunnat vara ett alternativ ;)

Hoppas vi får se dig här på forumet ibland ändå!

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av camaro69
En fördel kan ju vara att det är mer "lättraggat" i en tvådörrars coupé, än i en femdörrars laståsna. :wink:
Användarvisningsbild
av exup
Brainded skrev:Beklagar att du blivit singel!

De där bilarna är fina! I Sydafrika för några år sedan så var det en restaurangägare som försökte lura i alla gäster att det satt en 12a från Ferarri i den :lol:

Nu letar jag efter Porsche som leksak, annars hade en sån där kunnat vara ett alternativ ;)

Hoppas vi får se dig här på forumet ibland ändå!

mvh
Anders
Ja Porsche är ju en liten drömbil också,grejen va att jag mer eller mindre tvungen att kunna ta med hunden i nödfall :D jag ska självklart ha en vinterbil med,en volvo givetvis,så jag kommer att hänga kvar här :wink:
camaro69 skrev:En fördel kan ju vara att det är mer "lättraggat" i en tvådörrars coupé, än i en femdörrars laståsna. :wink:
Haha,hoppas det :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
En V70 kan inte bli för stor :wink: .singel och stortrivs i min laståsna :D Men det var en kul bil du har skaffat,lite udda men cool 8)
Användarvisningsbild
av camaro69
jbl skrev:Snygg bil 8)

Den är nog en förlängare :lol:
Vadå förlängare, det är väl en "öppnare". :wink:
Användarvisningsbild
av exup
Tack alla :D
Har vart ute å kört idag,helt otroligt vad folk kommer fram å frågar vad det är för bil osv.Va nere på en korvalåda för ett tag sen å killen som stog där kom ut å inspektera bilen det är kul :D Helt klart udda bil,hur rolig somhelst att köra på kurviga vägar med :P Jag har aldrig personligen sett en sån här Live tror jag :?:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
exup skrev::D 0-100 på 6,5sek toppfart 250Kmh kunde väl ha vart bättre men duger fullt ut
En petitess :D

6,5 är väl 0-60 mph ?
6,9 är det väl för 0-100 km/h manuell. Automat tar väl strax över 7 sek

Var nämligen själv intresserad av en sådan ett tag....

Bakaxeln är inga problem, GL 5 80W-90 om du i[…]

Vad läser du felkod med?

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]