Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Zilv
Dum som man är så kör man för fort ibland.
Va utanför stan och på väg in efter tjänsteresa vart tagen av laser patrull vid 70 sträcka, körde 104km/h 34km/h för fort .
Tog mitt körkort på plats och trevliga böter på 3600kr, sved riktigt! plus att jag skrev på :cry:
Nu till min fråga som alla som kan regler med mera.
När tror ni jag får mitt körkort tillbaka.
34km/h för fort på 70 sträcka och polisen markerade Allt i min fördel som tex lite trafik, ljust, bra skikt,m,m.
Har en hastighet bot på 90 väg (2800:-) innan,påverkar det något ang lst straff?

Kan man påverka staffet ? såfall vart? Starkt behov av körkort ang jobb, o dotter som är rörelseförhindrad.
Tacksam för alla svar och tips.

Lätt som fn att dra på sig has böter, uh hoppas att det verkligen går in ihuvudet denna gång!
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jadu... Inte kul med sånt :x

Jag känner en som körde a-traktor igår sista gången på ett bra tag.

Han kommer i 80 (en sån får gå 33...) möter en volvo som vänder efter, civilpolisen såklart.

Straffet: 5000-8000kr i böter, tappar traktorkörkortet och lämpen..

/Kalle
av Infide
Jag kom ut ur ett 50-område idag. Hade lite bråttom så jag drog upp i 90 direkt fastän det var 70. Mitt sjätte sinne ropade på mig och jag fick en känsla i magen av att "fan, det här är nått skumt på G". Bromsade vackert ner och kurvan eftet ser jag en grönklädd korvmössa vända sig om och avlossa en salva laser mot mig. Tittar ner på hastighetsmätaren som visar blygsamma 65 km/h och gudarna log mot mig. Andra gången jag blir beskjuten, första gången körde jag betydligt fortare.
en arbetskamrat till mig åkte dit igår 103 på en 70-strecka han var sen till dagis och körkortet togs på platsen.
men han fick köra och hämta sin son och köra hem.

mvh/roger
Användarvisningsbild
av Nexus
aj då :wink: bara betala och erkänna sitt fel. men du kan ju försöka överklaga du måste ha körkotret i ditt jobb.
Jag fick ner det till en månad istället för 2 månader. sen får man köra 24 h eller om det var 48 h efter att de ha plockat kortet på platts
så var det iallafall år 2000 när jag körde 122 på 90 väg ;-//
Senast redigerad av 1 Nexus, redigerad totalt 0 gånger.
Skicka ett brev till länsstyrelsen där du beskriver hur beroende du är av lappen så ska du nog kunna komma ner i spärrtid...

Och jag e ganska säker på att man får köra 3 dagar på en pappersbit efter det att lappen är tagen, bara så at man ska kunna ta sig från tex: Ystad till Haparanda utan att köra som en idiot, om man blir av med den lilla rosa..

/D
av Infide
48 timmar. Brorsan torskade i typ 150 med motorcykel på 90väg. Körde tung motorcykel med A1-kort. Överklagade, blev rättegång, blev fälld för fortkörning med bil............
Användarvisningsbild
av CP2
En bekant till hustrun blev av med sin lapp häromdagen också. Köra för fort på 30-väg ÄR dumt. Dessutom blir hon förmodligen av med sitt jobb också. Har inte med det indragna körkortet att göra men det är ju underligt hur allt elände kan samlas till samma korta tidsperiod! Inte bra köra för fort i egna tankar när man är totalt beroende av sin bil!

Bakaxeln är inga problem, GL 5 80W-90 om du i[…]

Vad läser du felkod med?

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]