Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av LOB
När jag känner på anliggningsvärmaren som jag monterat på min 960 är den knappt ljummen efter 45 min. Ska det vara så? Jag fick heller inte med någon värmeledande pasta då jag köpte volvo orginalvärmare. Hjälper den pastan? Om ja, varför ingick det då inte i paketet?
Senast redigerad av 1 LOB, redigerad totalt 0 gånger.
av LOB
Hasse63 skrev:Hör du om vattnet kokar runt värmaren? om inte så är det något fel. OM det nu är en vanlig motorvärmare vi pratar om
Vi pratar anliggningsvärmare eller vad det nu heter. Den skruvas fast mot motorblocket. Den är inte i kontakt med kylvätska.
Användarvisningsbild
av Nexus
jag tycker dessa anliggningsvärmare är odugliga. har monterat en antal sådana och kunderna trodde vi hade glömmt montera värmaren då motorn ej blev varm som men en vanlig doppvärmare eller slangvärmare.
Bortkastade pengar anser jag men det finns säkert andra som har en annan synpunkt :wink:
av Rådlös
En fråga i sammanhanget.
Jag har ingen Volvo med alumotor, men undrar om det finns en "reserverad" plats någonstans för en gammaldags doppvärmare (blockvärmare) på alumotorerna?
av flink
Dessa "anliggningsvärmare" är nära det sämsta som någonsin uppfunnits! Fattar inte att dom ens orkar monter sån förbaskad skit på bilarna. Har sån jäkla lust att slita bort min och trycka upp den någonstans på han som kom på idén att montera den i min bil. Men jag orkar inte...den får duga tills jag hittat en ny bil.
Användarvisningsbild
av Nexus
flink skrev:Dessa "anliggningsvärmare" är nära det sämsta som någonsin uppfunnits! Fattar inte att dom ens orkar monter sån förbaskad skit på bilarna. Har sån jäkla lust att slita bort min och trycka upp den någonstans på han som kom på idén att montera den i min bil. Men jag orkar inte...den får duga tills jag hittat en ny bil.
Det är nog ej han som har monterat den du ska" köra upp den på" utan han som beställde motorvärmare till bilen. Som mekaniker följer man kundens utrustnings krav men kan avråda från denna urbota dumma värdelösa värmare :wink:
av 945S
De flesta motorvärmare har alldeles för låg effekt, även de som sitter i blocket kräver som regel många timmar för att bara höja tempen en smula. 500W är väl vanligt och det är på tok för klent för att ge en snabb uppvärmning. Bensin- eller dieselvärmare är det som gäller om man vill ha någonting som funkar snabbt och smidigt.

Ja plomben är ett mysterium, vi ska gräv[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Tagit mig 2 dagar på taket nu när det v[…]