Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Slezii
Hej! hur kan man få tag på koden till en volvo radio som heter cr-907
Har koplat bort bateriet och när jag satte den tillbaka så försvan koden
av S.t.r.a.n.D
Vet inte om det här hjälper dig. Men till Volvo lastbilarna vet jag att man kan ringa till volvo och få radiokoderna, kasnke är så med vanliga bil radio också. Det borde ju inte skilja så mycket på radion.
Användarvisningsbild
av prototypen
Till varje bil eller radio som Volvo levererar med code finns det två code kort med den fyrsiffriga coden som krävs för att "öppna" radion efter att spänningen varit bruten.

När man köper en bil eller radio så bör man verifiera att coden lämnas med. Saknas code kan apparaten vara stulen och det är ju för det man har code för att förhindra. Kan man utan vidare få en code till radion är ju systemet utan funktion.

Volvo har koll på vilken code varje radio har och mot en avgift samt intygande om radions "äkthet" kan de ordna rätt code till dig.
av S.t.r.a.n.D
Joo, det stämmer som prototypen säger, att dom lämar ju inte ut koderna hur som helst.

I det fallet jag skrev om med lastbilarna så vet ju Volvo att HejHej AB har köpt den och den lastbilen med den och den stereon i, så då kan dom ge koden med säkerhet.

Men det blir svårt att säga hur det blir i ditt fall.
av Slezii
Tack för alla svaren.Volvo löste det ,men det kostade 300 kr. Knapt vert,men det fungerar nu.

Kan slå ett slag för Isudar och tr&arin[…]

Dragkontakt *Uppdaterad*

Vissa saker är det problem med om prylarna &a[…]

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att det[…]

XC70 D4 awd, D5244T17. Lurar på om vevhusve[…]