Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Tjena, jag har ett problem varje vinter att is från skorna smälter inne i bilen och sedan rinner ner genom fästhålen för gummimattan och vid pedalerna. Detta gör att jag behöver ta bort den ibland och torka ur bilen med en kupé-fläkt med rutorna på glänt. Jag har prövat tidningspapper vilket funkar hyfsat bra men lik förbannat så hittar lite vatten sig ner under mattan igen. Vad har ni för bra strategier för att lösa det här under vintern? Kanske vore en sån där fuktslukare som ser ut som en kudde vore något? Vad har funkat för er?
Bra idéer ni kommer med. Häftmassa eller någon typ av tätande tejp typ isoleringstejp för hålen kombinerat med luftslukarpåsar är nog biljetten. Jag hittar inga mattor som har någon bättre design än den jag redan har. En sak som inte skadar hade nog varit att varje helg helt enkelt ta ur gummimattan, i med avfuktare och låta det verka, så länge det inte hinner frysa det vill säga. Tack för tipsen. :-D
Användarvisningsbild
av Erik Å
Kan du inte lägga en bit byggplast, lite större än gummimattan, under den? Så rinner inte eventuellt läckage ner i textilmattorna.. Nån slag absorbent däremellan vore säkert också bra.

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]

Backlampa

På min gamla bil så slår man upp[…]

Brånsle trycks problem

Har problem med min V70 -07 2,4D/D5244T5 Bilen do[…]

Med tex gummiklubba, slå lätt ifrå[…]