Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Är det värt att köpa vparts för i genomsnitt 40% (i vårt fall) mer än biltema? Tänker på bromsok, skivor och belägg..
Ps. Ang skivor så är biltemas oftast inte 'coated', I know. Ds.
Vet inte hur stor skillnad det är egentligen, båda dessa säljer väl "no-name"-bromsar?

Däremot ser jag att flera alternativ av skivor hos https://aeromotors.se/ är billigare än Vparts, kan vara värt att kika där eller hos Trodo.
JA Trodo är många här nöjda med, brukar även klicka i att de ska dubbelkolla att delarna passar så man inte står där sedan :)
Skivorna går bra hos Biltema, men köp beläggen hos Trodo eller Aeromotors
Bromsoken vet jag inte hade nog viljat ha bra bromsok fram iaf.

Vparts noname brukar väl vara Proparts, inte direkt bra rykte.
Jag köper från Biltema om dom har, livslängd och liknande har ingen betydelse, byter ändå långt innan minimi gränsen. Coted skivor fick jag från www.skruvat.se (av misstag) men dom funkade också. Har jag tid (och Biltema inte har) så köper av www.trodo.se. Biltema är bara c:a 1,5 mil bort (enkel resa) så oljor, filter, glykol, verktyg mm köper jag alltid där.
Vi har numera www.thansen.se här också numera. Dom ska konkurrera med Biltema, har varit där och handlat och det var bra. Trevligare personal, men dom är ju helt nya (i Sverige)
Det enda jag aldrig kan tänka mig köpa (igen) från Biltema av detta är belägg, de senaste gånger jag sett såna så var dom mycket dåliga i bearbetning och passform.

/Thomas

Oljestickan har aldrig åkt upp och det ä[…]

Min bil var inne på verkstad för ca 2[…]

3G släcks

Ja, fick den med idag. Blir bra till servicen som […]

V90 läggs ner.

Men det var trots allt ett SUV stuk på den X[…]