Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Det finns nog ingen bilhandlare som accepterar kortbetalning på en bil. Skulle dom det så är det väl så att ca. 5% tillfaller banken dom använder. Jag har alltid betalt med banköverföring. Aldrig något problem för mig med det. Men kolla upp företaget så att allt är ok.
av mattiasv60
Jag håller med ovanstående - jag har nog inte kortbetalat en bil sen 2006... Efter det har det varit banköverföring då jag köpt på firma.
Litar du inte på företaget kanske du inte skall handla av dom ? Annars är det väl bara att öka upp swish-gränsen dagen innan. Eller är det något annan anledning till att du vill kortbetala ?
/M
De ser väl att ha kortbetalning som en onödig kostnad helt enkelt om man bara handlar med bilar.
av Lobocut
EbbevonVolvo skrev:Det finns nog ingen bilhandlare som accepterar kortbetalning på en bil. Skulle dom det så är det väl så att ca. 5% tillfaller banken dom använder. Jag har alltid betalt med banköverföring. Aldrig något problem för mig med det. Men kolla upp företaget så att allt är ok.
Jag betala kontantinsatsen, 200K, med mitt visa bankkort. Fick höja gränsen dagen innan, men det var inga problem. Och det var en Volvohandlare, 2016.
av 20FJan
Jag frågade där jag köpte sist 2022, de sa inga problem. Sedan när det var dags så var maxtaket 150000kr, drygt när det inte funkar och pengarna ändå finns på kontot . Men löste det genom att ringa och höja swish till resten av beloppet. Med överföring eller giro-betalning hade jag inte fått bilen förrän de såg pengarna på kontot.
Användarvisningsbild
av lennarte
När vi köpte Passaten 2005 (ett år gammal) så betalade vi med en växel (180000).Har inte hört talas om detta betalsätt på många år nu. Subarun köptes ny (2021), betalades vi med banköverföring. (360000).
745-an (2008) var det lättare med, fick den gratis om jag häntade den. Den hade då stått på vedbacken i 2 år och hade gått till skrot annars. Men den startade, och jag körde den hem.
Och den rullar på än..........

Köp en elastisk variant av damasken och en p[…]

Brainys V60

Hur har det gått i dialogen kring rostfl&aum[…]

Som säkert många vet så köpe[…]

Smäller höger fram

Det är väl inte så att bromoket s[…]