Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Cordings
Har haft samma bil i snart tio år. Besiktat 90% av gångerna på samma ställe. Jag håller så klart med om att bilen ska besiktas noggrant och att brister ska antecknas. Men det jag inte förstår är varför besiktningen låter en viss brist, t.ex. en dåligt fastsatt slang, passera utan anmärkning år efter år och sedan helt plötsligt väljer att underkänna bilen för det. När det varit samma bristfälliga fastsättning alla dessa år. Ibland får jag känslan att de arbetar på det sättet att de aldrig kollar på allt, men alltid ska hitta NÅGOT att underkänna bilen på. Med andra ord; det är som att de inte går igenom alla brister som finns, men alltid ser till att hitta någon brist att slå ner på.

Någon som jobbar med bilbesiktning som har erfarenhet av detta?
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: tänk på att skriva en beskrivande rubrik
av Gelis
Nu framgår det inte vilket företag du anlitat men Bilprovningen har jag blivit drabbad av. Min Cheva pickis som varit i min ägo i nästan 20 år fick en 2:a på att bes snubben inte såg främre reg skylt i fullt ut pga frontbågen. Skylt o frontbåge har varit i samma position sedan bilen kom i min ägo och även innan. Men helt plötsligt så dög inte det längre. Sådana här bedömningsaker beror helt på bes.teknikerns humör o dagsform, tyvärr. Har råkat ut för en hel del bedömnings anm. på pickisen vilket gjort att jag besiktigar inte Chevan på Bilprovningen längre. Finns andra företag där det fungerar bra mycket bättre. I alla fall där jag bor.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Det är ju upp till varje bes. man vad denne anser, på gott och ont. Yngre talanger brukar vara bok-nitiska, lite äldre rävar som jobbat ett tag brukar vara lite mer överseende.

Jag har dock varit 'trogen' till en station i i princip alla år(bilprovningen). Har väl bara haft 1 dålig erfarenhet måste jag säga... Den nissen jobbade inte kvar året efter... Undrar varför...
DennisCA's Volvo 850 -97

Tjusigt, kan man lämna in sin bil för om[…]

Moderna elbilar klarar in rejäl kyla speci[…]

Sensus navigation

Är det inte de systemen som de slutat upp[…]

Bara misstanken om att den skulle vara gammal &aum[…]