Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Tjenare drar ett långskott och hör om nån haft samma problem och kanske till och med hittat en lösning. Jag har köpt ett par begagnade nbb extraljus och positionsljusen som består av dioder lyser olika då vissa inte lyser och de lyser olika många på alla en lyser alla på och på en lyser enbart en diod. Är dom döda eller kan det bero på något annat. Eller om det går att få bort själva glaset på nått vis. Alla svar uppskattas
Bilagor
IMG_1381.jpeg
IMG_1381.jpeg (436.1 KiB) Visad 3761 gånger
Det är ytters sällan dioderna går sönder enligt mig. Det brukar nästan alltid vara drivkretsen som tagit stryk av värme eller fukt.
Att åka 110 km/h med släpvagn är heller inte tillåtet och åtminstone i en del fall inte direkt lämpligt. Men det är samma där. Polisen har fullt upp med att jag annat bus än det på vägarna.
Senast redigerad av 1 apersson850, redigerad totalt 0 gånger.
apersson850 skrev: sön 08 sep 2024, 12:47 Att åka 110 km/h är heller inte tillåtet och åtminstone i en del fall inte direkt lämpligt. Men det är samma där. Polisen har fullt upp med att jag annat bus än det på vägarna.
Som sagt, ingen bryr sig. Mötte en lastbil igår med ett 20-tal vita LED-ljus i olika storlekar, förutom dom 6 st som är tillåtna. Plus 3 st ganska stora reklam skyltar med (i mitt tycke) ganska starkt vitt ljus. Detta var i går c:a 20:00 tiden och det var fortfarande ljust. Stackars trafikanter som möter denna när det är mörkt....
lennarte skrev:
apersson850 skrev: sön 08 sep 2024, 12:47 Att åka 110 km/h är heller inte tillåtet och åtminstone i en del fall inte direkt lämpligt. Men det är samma där. Polisen har fullt upp med att jag annat bus än det på vägarna.
Som sagt, ingen bryr sig. Mötte en lastbil igår med ett 20-tal vita LED-ljus i olika storlekar, förutom dom 6 st som är tillåtna. Plus 3 st ganska stora reklam skyltar med (i mitt tycke) ganska starkt vitt ljus. Detta var i går c:a 20:00 tiden och det var fortfarande ljust. Stackars trafikanter som möter denna när det är mörkt....
möter hellre ett ekipage med många lampor än bilar med enbart DRL kvällstid, eller parkljus nattetid, eller släckta bakljus osv...
vet inte hur många gånger jag mött bilar med en fungerande framlampa på mindre vägar när man själv är 25m lång,
hellre då möta ett ekipage med mer ljus, då vet man förutsättningarna liksom :)

men folk ska alltid ha något att gnälla på tydligen :)
Om alla hade lagenlig belysning alltid vore det inga problem. 15 - 20 extra lampor frammåt är bara till för att reta upp folk......Det är inget man har nytta av själv.
garinge skrev:så länge det är enhetligt, och samma färg är det snyggt :) har själv många posljus på min lastbil, så det ska vara :)
Så länge det var glödlampor så funkade det, men med LED lampor är det ett helt annat och mycket irriterande ljus.
Då du struntar i trafiksäkerheten för mötande trafik bara för att du tycker det är snyggt??? Du ser ju inte ens ljuset när du kör....... Om du tycker det är snyggt på parkeringen kan du väl släcka det när du kör.
Håller med, lastbilar är rena rama tivolit att möta :bored:
Iofs lite dubbelmoral från min sida, då V70in inte är laglig den heller. Kör ju xenon i halvljusen på den, men och andra sidan har jag lagt ner extra jobb på att se till att dom INTE bländar, plus att jag har projektorer och inte reflektorer, så lite mer lämpliga för xenon än halv-dassiga reflektorer iaf :P

Test med husvagn. Många laddstopp.... […]

V60 Classic har väl ändå inte AdBl[…]

V90 läggs ner.

Mercan torde ha markfrigång som en gokart.[…]

3G släcks

Hej gjorde service på min bil 3/7 i år[…]