Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
Nu har jag tröttnat på systemet där mer inte fungerar än fungerar. På support skyller de på skoskav, med favorituttrycket ”omstart”.

Här är utdrag från min konversation med supporten. Bara att behöva själv felanmäla och hålla på, är under all kritik. Förr körde man tillbaks bilen och fick det åtgärdat.
IMG_0542.jpg
IMG_0542.jpg (489.5 KiB) Visad 2077 gånger
IMG_0542.jpg
IMG_0542.jpg (489.5 KiB) Visad 2077 gånger
Bilagor
IMG_0544.jpg
IMG_0544.jpg (1 MiB) Visad 2077 gånger
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Mja, det är väl tämligen förväntat. Buggar i mjukvara kommer alltid finnas, och nyare bilar är ju smockfulla av diverse mjukvaror, som "givetvis" ökar risken rejält för att stöta på en eller flera buggar.

Jag försvarar inte volvos system btw. Jag är bara inte ett dugg förvånad över att skiten inte fungerar som det ska ;-)
Det man kan tycka är att "omstarten" borde vara ungefär 5647383 gånger lättare. Vafan är det där för nonsens? Hålla en knapp intryckt i hela 30sek med växelspaken i det eller det läget, ev. foten på bromsen, sen låta bilen stå bortåt 20min??? Saknas bara att man ska stå på huvudet och klappa händerna också.
Användarvisningsbild
av leiwi
Lucif3r skrev:Mja, det är väl tämligen förväntat. Buggar i mjukvara kommer alltid finnas, och nyare bilar är ju smockfulla av diverse mjukvaror, som "givetvis" ökar risken rejält för att stöta på en eller flera buggar.

Jag försvarar inte volvos system btw. Jag är bara inte ett dugg förvånad över att skiten inte fungerar som det ska ;-)
Det man kan tycka är att "omstarten" borde vara ungefär 5647383 gånger lättare. Vafan är det där för nonsens? Hålla en knapp intryckt i hela 30sek med växelspaken i det eller det läget, ev. foten på bromsen, sen låta bilen stå bortåt 20min??? Saknas bara att man ska stå på huvudet och klappa händerna också.
Ja det är helt otroligt , man hinner ju i princip köpa en ny bil under den tiden och då kanske inte en Volvo! Skamligt och bedrägligt att sälja bilar med dess ideliga buggar för att man inte testar innan. Och om man nu behöver göra dessa omstarter så borde det ombesörjas av ett enkelt knapptryck , det borde man ju kunna ordna med en programsnutt och skicka via OTA
av Storfot
Det känns som följande filosofi är applicerat på bilar och mycket annat med mjukvara nu för tiden:
Fas 1: Systemet är "gratis" men buggigt.
Fas 2: De värsta buggarna är rättade, men produkten är inte längre ny, så nu tillkommer en extra kostnad för en "subscription". Mindre vanliga buggar ignoreras efter filosofin "det funkar för oss" eller "användarfel".
Fas 3: Produkten stöds inte längre. Inga nya uppdateringar och saker slutar fungera efter hand.
av toppo
Jag har kört Google automotive i min tidigare Polestar 2 och numera i min XC40 i totalt tre år och jag tycker systemet fungerar väldigt bra. Ja, jag har behövt starta om infotainmentsystemet då och då, men eftersom det då har löst problemet så är det inget som stör mig. TCAM har jag behövt starta om en gång på tre år. Jag tycker att Google-systemet är betydligt mycket bättre än det gamla Sensus-systemet, att ha Google Maps och andra appar direkt i bilen är oslagbart.
Användarvisningsbild
av Robbi
toppo skrev:Jag har kört Google automotive i min tidigare Polestar 2 och numera i min XC40 i totalt tre år och jag tycker systemet fungerar väldigt bra. Ja, jag har behövt starta om infotainmentsystemet då och då, men eftersom det då har löst problemet så är det inget som stör mig. TCAM har jag behövt starta om en gång på tre år. Jag tycker att Google-systemet är betydligt mycket bättre än det gamla Sensus-systemet, att ha Google Maps och andra appar direkt i bilen är oslagbart.
Fast det finns massa funktioner som inte längre finns, som fanns i Sensus. Det är så många så jag orkar inte ens rada upp dem.
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]