Hmm, DOT 5.1 har en specificerad kokpunkt på 260C, rimligen borde den inte förstöras där. Så rimligen borde man kunna torka med en temperatur någonstans i intervallet 100 till 260C
Planen är att ge det ett försök, tror fortfarande på ca 150C, det ska inte vara något problem på spisen.
Tänkte trycka tillbaka alla bromskolvarna en bit så att vätskan ur ABS-block, huvudcylinder och rörledningar kommer upp i behållaren (men kanske inte helt så jag får upp smutsig bromsvätska från oken), slanga ur behållaren, torka, hälla tillbaka och sen lufta oken och dumpa vätskan som står där. Plus att toppa upp med ny bromsvätska.
I går när jag åkte på stan så försvann plötsligt kopplingspedalen ner i mattan. Drog upp pedalen och allt fungerar normalt igen.. Åh nej, där drabbades jag av läckande slavcylinder tänkte jag, 15000 för att fixa

Men sen kollade jag dräneringshålet på undersidan av sprängkåpan runt kopplingen, helt torrt där. Hurra

Dock oljesöl på framsidan av sprängkåpan, verkar komma från plaströret som går in till slavcylindern. Det sitter smäckiga snabbkopplingar i båda ändar av den.
Hittade ett gammalt Pettson-inlägg som pekar ut precis det röret så nu har jag beställt ett nytt (á 517kr). Återkommer när röret är på plats. Men det var där uppfräschad bromsvätska kommer in i bilden
V70 mk 1 -00
viewtopic.php?t=33420#p221915