Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av William85
Tänkte efter 20 år återuppta en tidningsprenumeration på tidning som behandlar aktuella/nutida bilar. Vi Bilägare, Teknikens Värld mfl.

Vad har ni valt och varför, har de olika någon särskild profilering eller är det typ sak samma?
Användarvisningsbild
av Jallemet
Jag har nyss avslutat vi bilägare som pappersprenumeration, sambon har en konto på mobilen med flera olika "tidningar" så det blir fortsättningsvis digitalt.

Mest normala bilar och test tycker jag (50+) som är relevanta och intressanta för mig idag,

av William85
Tack för input, det var Vi Bilägare jag hade tidigare så det ligger nära tillhands att ta dem igen.

Blir nog en tidningsprenumeration, försöker minska skärmtid och kanske kan man få nån av barnen bilintresserad om det ligger lite tidningar framme :-)
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Jag har haft ViBilägare i 40 år. :sick: Tycker den är lagom, vanliga bilar i test + att dom köper in 5 bilar som dom äger och testar under ett år. Vissa bilar behålls längre. Ger en liten hint om hur bilen är att leva med.
Sen är det andra tester av diverse saker, domkrafter till kylboxar mm.
Resereportage från olika delar, mest i Europa.

Skulle säga att det även är en tidning för hela familjen.
Användarvisningsbild
av Jallemet
valln skrev:Vad tror du om tidningen Elbilen?
Känns som framtiden.
Jag tror vi bilägare ligger rätt i tiden för mig, alternativa drivmedel kommer och det kommer inte att stanna vid rena elbilar tror jag.
Användarvisningsbild
av bem
Hade prenumeration på Vi bilägare förr, men valde sluta prenumerera för det var en period jag inte brydde mig så mycket om bilar. Trodde jag. Det blev så jag köpte lösnummer för det mesta ändå av Vi bilägare. Köper lösnr. än idag lite då och så. Köper lösnr. ibland av de andra biltidningarna också men inte så ofta (Teknikens värld, auto motor sport och elbilen). Men jag tycker VIB är mer för vanligt folk med vanliga bilar. Ibland kan elbilen vara kul att läsa men numer är ju elbilar inget nytt direkt så jag köper den sällan numera. Köpte dock senaste numret men var inget för mig, elsportbilar.
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
av Hisingspaddan
Jag har nyligen börjat prenumerera på Vi Bilägare igen efter ett par års uppehåll.
Mycket bra tidning!
Väl genomförda biltester, konsumentinformation, resetips, test av annat bilrelaterat som vägkrogar och domkrafter.
Inte så mycket fokus på hästkrafter och bankörning som vissa andra tidningar.
av para
Skaffa Readly istället.
Då får du Vi bilägare, Elbilen, Automotor sport och väldigt mycket annat för 99kr/mån
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
para skrev:Skaffa Readly istället.
Då får du Vi bilägare, Elbilen, Automotor sport och väldigt mycket annat för 99kr/mån
Nuförtiden kostar det väl 119kr? Även det prisvärt om man läser många tidningar.

Jag byter inte bil i onödan, kan man sä[…]

Kanske naivt, men du har en ganska detaljerad list[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

. Hoppas det också, det är en riktigt […]

Frugan tog BE efter att jag mådde lite risig[…]