Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Hej,

Behöver köpa par reservdelar till min Volvo V70 -08, blandannat en backsensor. Den lokala Volvo handlarna är ofta ganska dyra. Har ni tips på andra återförsäljare som fungerat bra för er, gärna som säljer original delar?
Original brukar bli antingen lokala Volvo-verkstan, eller skandix.de (men det blir ju en del i frakt då).
Senaste p-sensorn köpte jag faktiskt på Amazon, verkar fungera utan problem :-) (https://www.amazon.se/gp/product/B01N95C89U för att vara specifik).

Värt att veta är att många delar delas med andra också, bland annat Land Rover i det här fallet. Även BMW och Ford vet jag används i bilen :-D
Tack, får ta en titt där. Idag blåste tydligen ena backspegelglaset av som byttes 2019, nytt på Volvo kostar det 1200 kr!? Backsensorn ser intressant ut, säker på att den passar min bil? En från Volvo 1100 kr.
Senast redigerad av 1 snowman, redigerad totalt 0 gånger.
Det finns 2 (3?) olika modeller, så det kan vara bra att ta en titt vad som sitter. Min är numera facelift:ad, vet inte om det är andra sensorer till den då.

Även Vparts.se finns förstås, om man vill handla mer lokalt :-)
Tips: leta upp delens artikelnummer i sprängskisserna på www.volvopartswebstore.com
Där får man också en hint om vad den kostar hos Volvo..
Sen googlar man Volvo och artikelnumret. Då brukar man hitta delen i diverse webbshoppar typ skandix

Kanske naivt, men du har en ganska detaljerad list[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

. Hoppas det också, det är en riktigt […]

Jag byter inte bil i onödan, kan man sä[…]

Frugan tog BE efter att jag mådde lite risig[…]