- sön 28 maj 2023, 11:03
#1542547
Tjena.
Håller på att hjälpa en kompis med dennes buick invicta från 1962 med en nyrenoverad 401 nailhead i. Då det inte är vi som har renoverat den och den person som gjort det ej är anträffbar längre vänder jag mig till er och kollar om ni har några lösningar.
Vi tänkte att vi skulle ställa in tändning osv igår men fick känslan av att det är något som inte stämmer. Jag bestämde mig för att skruva ur alla tändstift och kolla hur dom ser ut.
På cylinder 1 3 5 7 alltså alla på passagerarsidan så var elektrodavståndet 0.... alla dom 4 verkar ha blivit ihoptryckta på något sätt. Hur kan detta komma sig att alla på ena sidan blir så? Och hur har motorn ens kunnat gå att starta med 4 av 8 stift förstörda? Vad kan orsaka detta?
Kan tillägga att draft pipe är bortplockat så finns för tillfället ingen vevhusvent... detta ska åtgärdas så fort vi får hem dom sakerna.... hoppas nån kan svara på mina frågor. Tack på förhand
Håller på att hjälpa en kompis med dennes buick invicta från 1962 med en nyrenoverad 401 nailhead i. Då det inte är vi som har renoverat den och den person som gjort det ej är anträffbar längre vänder jag mig till er och kollar om ni har några lösningar.
Vi tänkte att vi skulle ställa in tändning osv igår men fick känslan av att det är något som inte stämmer. Jag bestämde mig för att skruva ur alla tändstift och kolla hur dom ser ut.
På cylinder 1 3 5 7 alltså alla på passagerarsidan så var elektrodavståndet 0.... alla dom 4 verkar ha blivit ihoptryckta på något sätt. Hur kan detta komma sig att alla på ena sidan blir så? Och hur har motorn ens kunnat gå att starta med 4 av 8 stift förstörda? Vad kan orsaka detta?
Kan tillägga att draft pipe är bortplockat så finns för tillfället ingen vevhusvent... detta ska åtgärdas så fort vi får hem dom sakerna.... hoppas nån kan svara på mina frågor. Tack på förhand
