Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Challe77
Ställde en fråga till en bilfirma (bilbolaget) vad dom kunde göra åt priset, fick svaret att det var fast pris tyvärr.

Är det ett standardsvar dom ger genom mail?
Det är en xc40 för ca 270 tusen. vinterdäck följer ej med, beg för 8000, nya för 18000 var svaret. På bytbil verkar den ha legat ute sen 30 november.

Tänkte cykla förbi dom efter jobbet och verka lite halv intresserad. Fråga vad dom kan göra åt priset, och kräva vinter/sommardäck. Annars går jag bara därifrån. Finiansiering har jag avklarad på eget håll, ingen inbytesbil.

Tror ni jag lyckas få med mig vinterdäck, med tanke på dessa tider så borde det vara guldläge för kunden, eller?
av UnleashFusion
Challe77 skrev: mån 20 feb 2023, 11:06 Ställde en fråga till en bilfirma (bilbolaget) vad dom kunde göra åt priset, fick svaret att det var fast pris tyvärr.

Är det ett standardsvar dom ger genom mail?
Det är en xc40 för ca 270 tusen. vinterdäck följer ej med, beg för 8000, nya för 18000 var svaret. På bytbil verkar den ha legat ute sen 30 november.

Tänkte cykla förbi dom efter jobbet och verka lite halv intresserad. Fråga vad dom kan göra åt priset, och kräva vinter/sommardäck. Annars går jag bara därifrån. Finiansiering har jag avklarad på eget håll, ingen inbytesbil.

Tror ni jag lyckas få med mig vinterdäck, med tanke på dessa tider så borde det vara guldläge för kunden, eller?
är du på plats kanske det finns chans och då kan du även se över hela bilen ifall skavanker, repor etcetc som du kan pruta på eller säga att det skall fixas innan köp men via mejl så avstår dom flesta handlare, dels vet man inte om personen är seriös eller ställer en fråga som sedan leder till ickesvar efter
Användarvisningsbild
av Micce1980
@Challe77, Är väl bara att vara ärlig och inte låtsas spela ett spel tänket jag. Säg att man är intresserad men bekymrad över att de haft den utannonserad sedan dess men öppet diskutera pris och att du helst ser att vinterdäck följer med eller kanske om priset dras ner så är det absolut intressant.

Hade heller inte brytt mig så mycket om ett mail, visst finns det bra intresse av många som mailar men ringer någon eller dyker upp tolkas det nog som mer intresserade och det är även lättare samt smidigare att diskutera då istället för att det ska mailas fram och tillbaka i någon vecka, typ :-)

Finansiering tjänar de ju pengar på så antagligen vill de hellre sälja till en som belånar den eller byter in en kärra som de med kan få in en hacka på tänker jag. Annars är det väl bara att tacka för sig
av Challe77
Tack, ja ska besöka dom som sagt så får vi se, om man får med sig vinterdäck kanske dom inte vill pruta så mycket, men lite kan man ju alltid försöka.
Användarvisningsbild
av sewen
Rimligtvis borde den ju stå på vinterdäck idag. Är ju ett visst mek för dom också att behöva montera av vinterdäcken och på med sommardäcken som de slipper om de skickar med vintersulorna. Å andra sidan får du ju inte köra hem den utan vinterdäck och det vet dom..
Användarvisningsbild
av Micce1980
@sewen, Så är det, den står säkert på vinterdäck men det kanske inte medföljer sommardäck. ;-) Vår stod på sommardäck och förra ägaren behöll vinterdäcken till nya kärran. Fick en rabatt som vi var nöjda med bland annat. Det va februari 2020 och inget vinterväglag, väl hemma hade jag snokat upp vinterdäck till en bråkdel :-)
Användarvisningsbild
av sewen
@Micce1980, Bra snokat!
Själv pröjsade jag 7500kr extra för 19" friktionsdäck i gott skick. Lyckades däremot sneaka till mig gummimattor och ett lackstift. Alltid nåt.
Bilen stod på sommardäck som konstigt nog bara var 18" så ville gärna ha 19-tummarna. Men nu ska jag göra mig av med sommarhjulen då jag köpt 20". 8-)
av JEriksson
Dock tveksam att man kan betala bilen med kort med tanke på avgifterna som de får betala.
Lågmilad 850 på auktion...

Är vissa färger värre än andra[…]

20 år gammal bil, räkna med problem.

Laddning av recharge

Det bästa är väl att ställa ti[…]

Ja det var ju billigare än på Volvo […]