Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jiha
Ja vad tror ni efter att ha läst Detta!
Ligger det något i det? Vad tror ni? För min del tycker jag att det verkar mkt bra, bättre att tillhöra ett företag med framtid och vision än ett Amerikanskt konkursBo...
Användarvisningsbild
av håret
ja hellre bmw än ford :D
Användarvisningsbild
av VolvoBM
Som Fylking skulle ha sagt:
ÄNTLIGEN!!! :lol:
av MGZTT
BMW skulle bli en riktigt bra ägare till Volvo. Trots att BMW är en mindre biltillverkare än Ford, volymmässigt sett, så lär tyskarna både ha mer pengar och kompetens än Ford... BMW är duktiga på det mesta, inte minst motorer, fyrhjulsdrift, aktiv säkerhet, kvalitet, kundservice mm.

Att BMW sjabblade till Rover-affären berodde nästan uteslutande på att man satsade på fle varumärken, dels på att Rover Group redan var som ett öppet sår finansiellt sett. Man skulle ha skrotat Rover-märket redan 1994 och satsat enbart på MG, Mini och Land Rover. Men man lyckades ändå riktigt bra tycker jag. Rover 75 är en enastående lyckad modell som faktiskt sålde riktigt bra, till skillnad från övriga Rover-modeller.

Med Volvo skulle BMW kunna arbeta som man hade tänkt göra med Rover. Dvs bygga fram-, bak- och fyrhjulsdrivna bilar på samma plattformar. Då skulle t ex nästa generation C30/S40/V50 kunna baseras på BMW 3-serie. Och en ny småbil skulle kunna byggas på Mini-plattan.

Och leker man med tanken ytterligare så skulle vi kanske kunna på en S80 D6 AWD med BMW:s magnifika sexcylindriga biturbodiesel på 286 hk....

Mvh.
av Daddan
Eller så kommer det en S50 med bottenplatta från Rover 75 och bakhjulsdrift! :D
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Jag tror att BMW är ett av de bättre valen av köpare då de är duktiga på att utveckla sina olika varumärken. Mini är ett bra exempel och Rover är väl plumpen i protokollet...Jag drömmer om min raksexa med turbo och bakhjulsdrift med BMW körkänsla och volvo's komfort 8)
av NCR
I samma ögonblick som BMW köper Volvo av Ford så kommer det att låta "tjoff" och så åker hela tillverkningen och designhuset ner till Tyskland. Jag tror inte vi skall ropa hurra allt för snabbt.
Användarvisningsbild
av lilleman
mycke hellre bmw än ford så man slipper skämmas mer :lol: mvh/roger
av NCR
lilleman skrev:mycke hellre bmw än ford så man slipper skämmas mer :lol: mvh/roger
Inte behöver du skämmas för att du inte har råd med en BMW väl? :)

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com/[…]

Skumt fel b230ft

Stången öppnar bakåt och stä[…]

Sant.. tror tyvärr inte att PDC-kuddar skulle[…]

Startmotorn har precis som generatorn ingen sä[…]