- fre 28 maj 2021, 19:43
#1447780
Volvo och Tesla har legat bra till i övergången till elbilar. Volvo var före alla konkurrenter med V60 D6 Twin Engine.
Tesla har haft överlägsen räckvidd. Tidigare konkurrenter till Tesla har varit Renault Zoe och Nissan Leaf med korta räckvidder. Volvo har pratat mycket om att dom snart inte ens kommer ha förbränningsmotorer. Såg bra ut med XC40 P8 och Polestar 2.
Men nu på bara några månader har det bara smällt till och det känns som Volvo och Tesla snart kommer vara akterseglade. Anledningen enligt mig är E-tron, EQC, ID3, ID4, Q4 e-tron, Ionix 5, EV6 och för att inte tala om Enyaq iV.
Är det någon som håller med? För min del spelar det ingen roll med Tesla, synd om småsparare som förlorar pengar kanske.
Men Volvo vill man ju ska klara sig och att det går bra för.
Fördelar som Volvo fortfarande har är dom som är oberoende av drivlina: smarta, säkra och snygga. Tesla har bara en sak jag kan komma på: acceleration.
Är det någon som har några lugnande förhoppningar om Volvo?
Tesla har haft överlägsen räckvidd. Tidigare konkurrenter till Tesla har varit Renault Zoe och Nissan Leaf med korta räckvidder. Volvo har pratat mycket om att dom snart inte ens kommer ha förbränningsmotorer. Såg bra ut med XC40 P8 och Polestar 2.
Men nu på bara några månader har det bara smällt till och det känns som Volvo och Tesla snart kommer vara akterseglade. Anledningen enligt mig är E-tron, EQC, ID3, ID4, Q4 e-tron, Ionix 5, EV6 och för att inte tala om Enyaq iV.
Är det någon som håller med? För min del spelar det ingen roll med Tesla, synd om småsparare som förlorar pengar kanske.
Men Volvo vill man ju ska klara sig och att det går bra för.
Fördelar som Volvo fortfarande har är dom som är oberoende av drivlina: smarta, säkra och snygga. Tesla har bara en sak jag kan komma på: acceleration.
Är det någon som har några lugnande förhoppningar om Volvo?