Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Med tanke på hur stor korrelation det är mellan avställda bilar, skatteskulder, parkeringsskulder och övrig kriminalitet så ja.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Låter förstås bra, men kommer nog leda till att respekten för polisen sjunker ännu mer när de börjar bötfälla folk de möter som kör 102 på en 90-väg.

Jag menar, visst är det fel, men det är knappast vad de motiverat inköpet med...
Lågt hängande frukt etc
av Lövet
TommyP86 skrev:Låter förstås bra, men kommer nog leda till att respekten för polisen sjunker ännu mer när de börjar bötfälla folk de möter som kör 102 på en 90-väg.
Det kommer de inte ha tid att göra. Dessutom måste de ju identifiera föraren vilket inte går med den här tekniken.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Det är (vad jag fått förklarat av en polis) fullt möjligt. Men visst, de här väl inte tid på många ställen. Olyckligtvis har de det där jag bor
av Lövet
TommyP86 skrev:Det är (vad jag fått förklarat av en polis) fullt möjligt.
Tekniken kanske stödjer det men lagen gör vad jag förstår det inte än. Så man måste vända och åka efter osv vilket man sällan kommer ha tid med.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Det finns även några bilar redan nu med mötande-radar. Skyltavläsning har varit med ett tag.

Men jag tycker ändå det är bra. Det är mycket skit som rullar obes och avställt.
av Lövet
TommyP86 skrev:Men jag tycker ändå det är bra. Det är mycket skit som rullar obes och avställt.
Snabbsvar
Åker man oskattat och avställt och blir stoppad så brukar det finnas allt möjligt spännande i den bilen...
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Lövet skrev:Åker man oskattat och avställt och blir stoppad så brukar det finnas allt möjligt spännande i den bilen...
Hm... Det enda spännande jag har i min 945a är... uh... hm... tror fasen det bara är snöborsten som finns i den :P Resten ligger utspritt i garaget^^
Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]